Nouă sute de kilograme de hașiș erau într-unul dintre camioanele care au căzut de pe pod când acesta s-a prăbușit. Un român era la volan, șoferul a murit la câteva zile după dezastru, în spital, din cauza rănilor multiple.

Drogurile ar fi trebuit să ajungă în Campania, iar după prăbușirea podului organizația mafiotă ‘Ndrangheta a încercat să le recupereze. Informația a fost aflată în urma unei investigații antimafia din Reggio Calabria în cursul căreia anchetatorii au interceptat convorbiri telefonice ale persoanelor urmărite.

Interceptarea ambientală din martie 2020, făcută de carabinierii unității de anchetă Gioia Tauro, a dezvăluit că în TIR-ul românului era aproape o tonă de droguri. Marți, 63 de persoane au fost arestate în cadrul anchetei.

Podul Morandi, în ziua în care s-a prăbușit, pe 14 august 2018. Foto: Profimedia Images

A fost interceptat unul dintre șefii clanului Bellocco, din Rosarno, Francesco Benito Palaia, ginerele celui mai important șef al ‘Ndrangheta. El vorbește despre drogurile din camion cu un asociat al grupării, Rosario Caminiti, om de încredere al familiei Bellocco, fără să știe că se află în centrul anchetei procurorului din Reggio Calabria.

„În discuția despre droguri, Palaia s-a referit la o semiremorcă frigorifică plină cu hașiș implicată în tristul eveniment al prăbușirii podului Morandi. Un transport destinat infractorilor din Campania”, arată judecătorul de instrucție Vincenza Bellini, în ordonanța de reținere a mafioților.

Potrivit magistratului, baronii drogurilor din Campania, din zona Secondigliano și Scampia, l-au angajat pe Palaia pentru a încerca să recupereze epava camionului în care erau drogurile. Și asta în ciuda faptului că în acel moment acesta era în arest la domiciliu.

„Dar ar fi putut fi de folos, datorită legăturilor sale în sectorul recuperării deșeurilor. Ar fi putut identifica și transporta epava vehiculului în Calabria. Acordul prevedea împărțirea în proporție de 50% a substanței stupefiante”, spune magistratul. Este vorba de droguri de milioane de euro.

Din cabina răsturnată a acestui camion a fost scos șoferul român care a murit apoi la spital, după 3 zile de la accident. Foto: Profimedia Images

Anchetatorii au mai descoperit că altcineva încercase să pună mâna pe camion, sperând că destinatarii drogurilor renunțaseră la ele, după tragedia de pe pod.

Singurul camion frigorific care se află printre mașinile căzute odată cu podul din Genova a fost condus de un șofer român, care a murit la câteva zile după tragedie. Avocatul care asistă familia românului, Verdesca Zain, spune că nu știe nimic despre soarta vehiculului.

Ce e surprinzător acum e faptul că anchetatorii nu au dat încă de urma vehiculului și nu știu dacă drogurile au fost recuperate: „Fiind tangențial în anchetă, povestea nu a fost investigată”.

Podul Morandi s-a prăbuşit marţi, 14 august 2018, în timpul unei furtuni, mai mult de 30 de maşini căzând în gol de la o înălţime de 45 de metri. 43 de oameni au murit atunci, între ei doi șoferi români.

Un șofer din Republica Moldova, cu dublă cetățenie, română și moldovenească, a murit în momentul prăbușirii podului. Un alt șofer de camion în vârstă de 36 de ani, din România, a decedat după 3 zile, la spital.

Nici presa italiană și nici autoritățile pe care aceasta le citează nu afirmă că șoferul român ar fi avut cunoștință de hașișul din camionul lui, sau că ar fi fost implicat în transportul acestuia.

Urmărește-ne pe Google News