De cele mai multe ori, cărțile folosite în reclame sunt doar obiecte de decor. Nemira vrea să schimbe asta printr-o inițiativă care îndeamnă toate editurile și brandurile să-și unească forțele pentru a promova cititul și autorii români.
Mecanismul este simplu: editurile pun la dispoziție cât mai multe titluri ale scriitorilor români contemporani, iar brandurile intră pe platforma Bookvertising și își aleg cărțile pe care doresc să le includă în reclamele lor.
„Ne-am dat seama că avem mulți scriitori români care nu beneficiază de o notorietate pe măsura talentului lor și e păcat că oamenii nu ajung să-i citească. În momentul în care un brand cunoscut plasează o carte în vizual și îndeamnă direct sau indirect la lectură, mesajul ajunge la un număr mult mai mare de persoane”, au explicat pentru Libertatea inițiatorii campaniei.
Bookvertising s-a rostogolit ca un bulgăre de zăpadă și crește pe zi ce trece. Am fost impresionați de numărul mare de branduri care ne-au scris că vor să se implice.
Inițiatorii campaniei:
Mesaj de interes public: „Pentru o dezvoltare armonioasă, citiți cel puțin o carte pe lună!”
Tot în cadrul campaniei Bookvertising a fost lansată și o petiție online care să convingă Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) să introducă la TV un mesaj de interes public: „Pentru o dezvoltare armonioasă, citiți cel puțin o carte pe lună!”
În spatele demersului se află cele mai recente statistici, care arată, printre altele, că 93,5% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an, iar piața de carte din România este una dintre cele mai mici din UE.
Inițiatorii campaniei spun că este nevoie de mai multe discuții în spațiul public despre beneficiile lecturii și de un efort colectiv. „Educația rămâne elementul ce poate aduce schimbarea. În primul rând, în familie, prin exemplul propriu. Apoi, dascălii – prin metode de «împrietenire» a elevilor cu cărțile, nicidecum prin amenințări cu note mici. Și presa audiovizuală, comunicarea digitală și persoanele faimoase pot contribui la un interes crescut pentru lectură.”
Pentru adulții care nu au obiceiul de a cumpăra cărți, este extrem de utilă lista cu beneficii concrete. În momentul în care înțelegi cum anume vine în ajutorul tău o carte și cum contribuie la dezvoltarea emoțională și mentală, este mai ușor să faci schimbările necesare.
Inițiatorii campaniei:
Printre beneficiile cititului se numără:
- îmbogățirea vocabularului și a memoriei;
- dezvoltarea gândirii critice și a imaginației;
- reducerea stresului;
- dezvoltarea emoțională și mentală;
- îmbunătățirea concentrării.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro
milli • 17.07.2022, 13:08
Ar fi meritat sa mentionati in articol ca Nemira se afla printre editurile care au dat in judecata Bookster pentru ca "Bookster le face concurență neloială, activitatea bibliotecii afectându-le vânzările." O editura care se pozitioneaza impotriva ministerului culturii si a unei biblioteci publice, doar pentru ca aceasta are succes (deci sunt totusi romani care citesc), face un demers catre CNA prin care solicta sa i se faca reclama in audiovizual. "În spatele demersului se află cele mai recente statistici, care arată, printre altele, că 93,5% dintre români nu cumpără nici măcar o carte pe an" - de fapt scopul nu pare sa fie incurajarea lecturii ci achizitia de carte. https://www.libertatea.ro/stiri/edituri-judecata-biblioteca-bookster-2881537