În cazul în care aceste materiale vor exista în spaţiul public în campania electorală, se vor putea depune sesizări la Birourile electorale judeţene, iar de eliminarea lor se vor ocupa organele de poliţie sau primarii, a anunțat preşedintele Autorităţii Electorale Permanente, Florin Mituleţu-Buică, potrivit Agerpres.
„În 27 aprilie, dacă aceste materiale sunt, la nivelul Birourilor electorale judeţene vor putea depune sesizări, plângeri cu privire la utilizarea altor materiale de campanie electorală în această perioadă. În măsură cu privire la eliminarea materialelor de propagandă sunt Birourile electorale judeţene şi organele de poliţie la nivel local şi teritorial. Dacă aceste materiale electorale există în data de 27 şi în timpul campaniei electorale, aceste birouri judeţene vor avea posibilitatea să soluţioneze plângeri şi sesizări cu privire la acestea, în măsură fiind pentru eliminarea acestora organele de poliţie sau primarii la nivelul localităţilor – comună, oraş, municipiu – şi în ce priveşte aplicarea sancţiunilor corespunzătoare utilizării altor materiale de propagandă în perioada campaniei electorale AEP”, spune Buică.
În timpul campaniei electorale sunt permise numai afişele cu dimensiunile prevăzute de Legea 334 şi în locurile speciale de afişaj electoral, dispuse prin decizia primarului, alte materiale de propagandă fiind interzise.
(2) În campania electorală pot fi utilizate numai următoarele tipuri de materiale de propagandă electorală:
a) afişe electorale cu dimensiunile de cel mult 500 mm o latură şi 350 mm cealaltă latură; afişele electorale prin care se convoacă o reuniune electorală vor avea 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură şi vor fi amplasate în locurile speciale pentru afişaj;
b) materiale de propagandă electorală audio sau video, difuzate de mass-media audiovizuală;
c) publicitate în presa scrisă;
d) materiale de propagandă electorală online;
e) broşuri, pliante şi alte materiale tipărite.(3) Partidele şi alianţele politice, precum şi candidaţii independenţi care au comandat materialele de propagandă electorală prevăzute la alin. (2) lit. a), c) şi e) au obligaţia de a imprima pe acestea următoarele date:
a) numele candidatului independent, denumirea partidului politic, a alianţei electorale din care acesta face parte sau a alianţei politice, după caz;
b) denumirea operatorului economic care le-a realizat;
c) codul unic de identificare prevăzut la art. 34 alin. (13);
d) tirajul, pentru materialele prevăzute la alin. (2) lit. a) şi e).
În cursa pentru alegerile europarlamentare din 26 mai candidează 13 formaţiuni politice şi trei independenţi.
Citește și: