În România, datele pe anul 2023 făcute publice de Poliția Română relevă că, în primele nouă luni ale anului, au fost raportate peste 80.000 de cazuri de violență domestică. Cu toate acestea, realitatea este probabil mult mai sumbră, multe femei alegând să rămână în tăcere.

Acest lucru evidențiază importanța unei acțiuni ferme, mai ales că urmează o perioadă în care bărbații celebrează fotbalul, dar nu și siguranța femeilor.

„Conform unei cercetări din 2014 realizate de dr. Stuart Kirby și profesori de la Universitatea Lancaster, publicată în Journal of Research in Crime and Delinquency, cazurile de violență domestică cresc cu aproape 26% atunci când echipa națională câștigă și cu 36% atunci când pierde. Această statistică îngrijorătoare ne-a determinat să acționăm și să lansăm o campanie care să ofere un sprijin concret femeilor vulnerabile în această perioadă”, arată reprezentanții companiei Avon.

Sprijin concret pentru persoanele vulnerabile

În cadrul campaniei, Avon și Asociația Anais vor distribui 200 de butoane de panică femeilor care se simt în pericol. Aceste butoane vor fi oferite atât celor care sunt deja în baza de date a Asociației Anais, cât și celor care nu au avut până acum curajul să ceară ajutor.

Butonul de panică este conectat la o aplicație mobilă și, în momentul în care este apăsat, transmite un mesaj SOS către persoanele de contact de încredere ale victimei. Astfel, utilizarea telefonului în momente critice, care poate fi riscantă sau dificilă, este evitată.

„Această campanie vine într-un moment extrem de important, având în vedere contextul campionatului de fotbal și impactul acestuia asupra incidenței violenței domestice. Colaborarea cu Avon ne permite să extindem semnificativ raza noastră de acțiune și să oferim un sprijin concret femeilor aflate în pericol. Fiecare buton de panică distribuit este un pas înainte în protejarea și susținerea victimelor violenței domestice”, a afirmat Carmen Nemeș, președinte al Asociației Anais.

Urmărește-ne pe Google News