Campania are loc în contextul în care armata ucraineană caută urgent să își completeze trupele pentru a răspunde unei noi ofensive rusești.

De la începutul războiului, sute de mii de ucraineni s-au oferit voluntari să meargă pe front, contribuind la rezistența armatei în fața atacurilor Rusiei, însă mulți dintre cei care au luptat în etapele inițiale sunt acum morți, răniți sau epuizați. Armata este astfel pusă în situația de a face recrutări din rândul celor mai reticenți.

Până acum, încercările de a atrage noi soldați au fost zădărnicite de rapoartele și zvonurile răspândite online cu privire la pregătirea inadecvată, comandanții slabi și luptele grele din tranșee. Potrivit unui sondaj din luna martie, doar 35% dintre bărbații ucraineni s-au declarat pregătiți să servească în armată dacă ar fi chemați.

Noua strategie de recrutare

În tot acest context, pe străzile Kievului au apărut panouri publicitare în care diferite unități ale armatei prezintă o imagine mai pozitivă a luptelor, ca parte a noii strategii de recrutare a Ministerului Apărării.

„Vara, UAV”, este mesajul transmis printr-un afiș, care arată un soldat care operează o dronă de pe un scaun de plajă, cu bocancii pe nisip.

„Garantăm 60 de zile de pregătire”, promite Brigada Khartia printr-un alt afiș, în timp ce un al treilea le transmite soldaților că pot „fi ei înșiși”.

„Acum aveți posibilitatea de a alege o poziție pentru a servi în armată. Uitați de temerile și îndoielile voastre – este timpul să vă alegeți calea!”, precizează, de asemenea, Ministerul ucrainean al Apărării printr-un mesaj pe Facebook.

„Știu că voi avea grijă de mine”

„Dacă va trebui să lupt, cel puțin știu că voi avea grijă de mine”, a declarat pentru The Guardian Bogdan (nume fictiv dat pentru protejarea identității), care, după o serie de interviuri, a obținut recent un post de ofițer de transmisiuni în cadrul Brigăzii a 3-a de asalt separat ucraineană.

Este un rol care îi va permite managerului logistic din Kiev să evite în mare măsură tranșeele în care sute de soldați ucraineni mor în fiecare săptămână.

Înainte de a fi acceptat, Bogdan s-a întâlnit cu viitorii comandanți, despre care a spus că i-au dat „un sentiment bun” cu privire la înscrierea în războiul cu Rusia – o decizie de care se temea de multe luni.

Brigada în care a ajuns Bogdan este o ramură a unității Azov, ambele unități câștigând o largă recunoaștere în Ucraina pentru apărarea timp de mai multe luni, în 2022, a oțelăriei Azovstal din Mariupol.

Datorită donațiilor, aceste grupuri dispun de bugete substanțiale și au devenit renumite pentru prezența lor pe rețelele sociale, canalele lor de YouTube fiind urmărite de milioane de ucraineni.

Și Bogdan și-a exprimat mândria de a se alătura Brigăzii a 3-a de asalt separat, spunând că el și prietenii săi au văzut recent un nou documentar pe Netflix, „We Were Recruits”, dedicat unității.

„Lupta este periculoasă indiferent de loc”

Unitățile mai mici ajung însă să fie mai puțin căutate din cauza promovării de care beneficiază altele.

„Oamenii au adesea așteptări mai roz atunci când se alătură acestor unități pe baza PR-ului lor. În cele din urmă, lupta este periculoasă indiferent de locul în care servești”, a declarat un ofițer de presă dintr-o unitate de artilerie de primă linie, vorbind sub protecția anonimatului.

Cum se pot înscrie ucrainenii

Pentru a simplifica înscrierile, Ministerul Apărării a colaborat cu mai multe platforme de căutare a locurilor de muncă.

Lobby X, una dintre companii, oferă o platformă ușor de utilizat care le permite celor interesați să caute printre ramuri militare – de la pușcașii marini la serviciile de informații militare – și categorii de locuri de muncă, de la artilerist la bucătar sau ofițer de presă.

Directorul executiv al companiei, Vladyslav Greziev, spune că agenția sa a procesat deja peste 100.000 de cereri pentru 5.000 de posturi vacante în 640 de unități, cele mai solicitate posturi fiind în roluri necombatante, cum ar fi munca în back office, IT, gătit și transport.

Foarte căutate au fost și posturile de operatori de drone sau ofițeri de presă, în timp ce acelea din infanterie au fost mai puțin solicitate, mai spune Greziev.

„În timpul războiului, nu ai control deplin asupra vieții tale, așa că, desigur, vrei să faci totul pentru a-ți crește șansele de supraviețuire. Vrem să oferim posibilitatea unui soldat de a-și alege propriul destin”, adaugă el.

Foto: Hepta

Urmărește-ne pe Google News