EMAG a anunțat oficial când este Black Friday 2022 în România. Cel mai mare retailer online din România dă de obicei startul reducerilor de Black Friday, iar data anunțată este preluată cu modificări mai mici sau mai mari și restul retailerilor de la noi.

Când e Black Friday la eMAG în 2022

Anunțul a fost făcut de către Stejara Pircan, Senior VP Commercial eMag la Gala GPeC – evenimentul anului în E-commerce & Digital Marketing. Astfel, Black Friday 2022 la eMAG are loc vineri, 11 noiembrie.

”Am început pregătirile încă din luna iulie împreună cu cei 42.000 de selleri din platformă, alături de care ne propunem să depășim numărul de oferte de anul trecut, care a fost de peste 4,5 milioane de produse. Avem deja sute de mii de produse în campaniile curente, iar de Black Friday vrem să oferim clienților cele mai multe produse la reducere pe care le-am avut vreodată.

Am investit mult în aceste pregătiri, iar în ce privește livrarea, anul acesta suntem gata să livrăm de la cel de al doilea depozit al nostru de la Joița, dotat cu rafturi inteligente și roboți de ultimă generație, după o investiție în tehnologie care s-a ridicat la peste 43 de milioane de euro. Prin urmare, livrarea va fi mai bună ca niciodată”, a declarat Stejara Pircan.

Au fost anunţate şi primele produse cu reduceri consistente din catalogul eMAG de Black Friday 2022!

La ce oră începe Black Friday 2022 pe eMAG

Ca şi în anii trecuți, pe eMAG reducerile vor fi publicate la prima oră a dimineții, la 7:00 sau la 8:00, deși, cu o zi înainte, vor exista deja listele cu cele mai atractive oferte. Anul trecut, în 2021, Black Friday a început la eMAG la 07:25, oră care poate fi luată drept reper de către cei care vânează anumite produse la reducere.

Când e Black Friday România 2022

Black Friday 2022 România se organizează în data de 11 noiembrie 2022. Conform tradiției americane, Black Friday 2022 este în ziua de după a patra joi a lunii noiembrie (Ziua Recunoștinței), adică pe 25 noiembrie 2022. Trecutul ne spune că e foarte posibil să avem două perioade de reduceri, care se pot extinde peste ambele weekend-uri sub numele de Black Weekend 2022.

Odată cu trecerea anilor, tot mai multe magazine oferă din ce în ce mai multe reduceri la mii de produse din nenumărate categorii. Reducerile vor fi de până la 95%, uneori chiar depășind acest procent. Dacă acum câțiva ani reducerile erau la produse din categoriile telefoane, televizoare, electrocasnice, laptopuri, acum reducerile sunt la categorii mult mai variate: vacante, bricolaj, haine, incaltaminte etc.

Clienții eMAG au comandat, anul trecut, de Black Friday peste 2,2 milioane de produse din toate categoriile, atât din ofertele eMAG, cât și ale celor 8.300 de selleri din Marketplace, în creștere cu aproape 27% comparativ cu anul precedent. Valoarea comenzilor a urcat cu 24 milioane lei față de anul 2020, pană la 609 milioane de lei, potrivit unui comunicat eMag.

Vezi și:  Lucruri pe care nu le știai despre Black Friday

Cele mai vândute produse de Black Friday la eMAG

De asemenea, 56,7% dintre comenzile de Black Friday în România la eMag au fost plătite cu cardul online, cel mai mare procent de până acum, pentru că mulți clienți au preferat să folosească o metodă simplă și sigură de plată, care le scutește și timp.

Mai trebuie menționată și ”creșterea spectaculoasă” a livrărilor la easybox, ajungând la 54,2% dintre produse alocate la easybox în localitățile în care serviciul este disponibil.

Pe de altă parte, anul trecut, doar 6% dintre produsele electro-IT din România au avut cel mai scăzut preţ din an de Black Friday, potrivit unui raport efectuat de un serviciu online de monitorizare a preţurilor.

De asemenea, anul trecut, de Black Friday în România, în topul vânzărilor au rămas electronicele și electrocasnice clasice însă au avut succes și mașinile, bijuteriile ori lingourile de aur.

Top categorii de produse comandate de Black Friday la eMAG, anul trecut:

  • Televizoare și sisteme audio
  • Produse pentru casă și îngrijirea case
  • Electrocasnice mici
  • Fashion
  • Băuturi alcoolice și cafea
  • Smartphone-uri și smartwatch-uri
  • Beauty și îngrijire personală
  • Jucării
  • Produse de protecție și echipamente medicale
  • Frigidere și mașini de spălat

Ce semnifică Black Friday

Black Friday, în traducere „Vinerea Neagră”, este denumirea zilei în care magazinele oferă mai mari reduceri la produsele pe care le comercializează.

Termenul „Black Friday” a apărut în anii 60, desemnând ziua de debut a cumpărăturilor pentru celebrarea sărbătorilor de iarnă. În SUA, Black Friday este celebrat la sfârşitul lunii noiembrie.

Anul acesta, Black Friday 2022 are loc pe 25 noiembrie în SUA. În România, de regulă, Vinerea Neagră are loc cu o săptămână sau două înaintea americanilor, iar în ultimii ani, magazinele au extins perioada de reduceri pe mai multe zile, chiar două săptămâni.

Primul magazin din România care a anunțat când este Black Friday 2022 este eMag. Retailerul a ales ziua de vineri, 11 noiembrie 2022, dată pe care o adoptă cu mici modificări și restul retailerilor de la noi.

Când a apărut Black Friday în România

Termenul de Black Friday a fost folosit prima dată în SUA pentru a descrie traficul catastrofal din vinerea care urma sărbătorii de Ziua Recunoștinței. În cadrul acestei sărbători americane, care are loc în fiecare an în a patra zi de joi din noiembrie, familiile se strâng în jurul unei mese festive de la care nu lipsește curcanul făcut la cuptor, iar a doua zi traficul este sufocat din cauză că toata lumea încearcă să ajungă iar acasă. “Responsabili” cu acest nume ar fi polițistii din orașul american Philadelphia, care, de vreo 6 decenii, au ajuns să blesteme practic ghinionul pe care îl aveau în trafic. Totodată, în Statele Unite, imediat după Ziua Recunostinței se dă startul sezonului de cumpăraturi pentru Crăciun. Implicit, magazinele începeau din acea zi de vineri să scadă prețul la produse, iar de câteva decenii termenul de Black Friday și reducerile de Crăciun au început să fie asociate tot mai mult și așa le-a rămas numele până în ziua de azi. Popularitatea de care s-a bucurat acest fenomen în Statele Unite i-a determinat si pe retailerii din alte țări să “importe” Vinerea Neagră.

În România, Black Friday a apărut în anul 2011, conceptul fiind adus în țară de către eMag și Flanco. De-a lungul anilor, zeci de magazine din România au pus la bătaie oferte de Vinerea Neagră.

Foto:123rf.com

Vezi și: Istoria Black Friday. Când și cum a apărut Black Friday în România și în lume

 
 

Urmărește-ne pe Google News