„Dincolo de toate discuţiile din spaţiul public, doresc să ştiţi că Metroul se face! În octombrie-noiembrie sosesc «cârtiţele» care fac tunelurile pentru metrou şi încep lucrările propriu-zise. Acum se lucrează la devierea utilităţilor, au fost făcute exproprierile şi se pregăteşte prima staţie din Floreşti, de unde vor intra «cârtiţele» în subteran”, a transmis Emil Boc, potrivit news.ro.

Presa locală a scris pe 29 august, citându-l pe deputatul clujean Sabin Sărmaș, că metroul de la Cluj va pierde finanțarea europeană din cauza întârzierilor cauzate de vicii de procedură în procesul licitației pentru atribuirea lucrărilor.

Libertatea l-a contactat pe Emil Boc pentru un punct de vedere, iar primarul PNL din Cluj a susținut că proiectul are finanțarea asigurată. „Discuţia despre finanţare este de natură tehnică, metroul are contract de finanţare din fonduri europene”, a transmis Boc.

Lucrările la Magistrala I de metrou din Cluj ar fi trebuit să înceapă în 2022, după ce asocierea Gulermak – Alstom – Arcada a câștigat contractul. Proiectul prevede că metroul va avea o lungime de 21 km și 19 stații subterane, potrivit Primăriei Cluj. Durata lucrărilor a fost estimată la 96 de luni din momentul începerii, adică 8 ani. Acesta este cel mai mare proiect de infrastructură din istoria Clujului.

Urmărește-ne pe Google News