Construcția din beton care susține o mare parte din Piața Unirii a fost încadrată în clasa tehnică 4, adică nesatisfăcător, din 5 posibile.

„Experții au semnalat, la timp, cât de gravă este provocarea generată de starea Planșeului Unirii, iar responsabilitatea noastră este de a găsi rapid cea mai bună și mai durabilă soluție. De aceea mă bucur că împreună, noi, autoritățile locale ale Sectorului 4 și Executivul, putem pune în siguranță centrul Bucureștiului, printr-o investiție importantă, care rezolvă una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură de după Revoluție. De acum, intrăm într-o scurtă etapă birocratică, a documentelor de autorizare a lucrărilor, însă sunt convins că vom putea începe aceste activități cel târziu, la 1 octombrie”, a declarat Daniel Băluță, primarul Sectorului 4.

El a precizat că până la finalul acestui an circulația mașinilor se va desfășura la fel ca până acum.

„Indiferent de momentul de debut al lucrărilor, nu vom restricționa, cel puțin până la finalul anului, cirulația auto și cea pietonală, întrucât, mai întâi, utilajele vor ajunge în zona fântânilor arteziene și a spațiior verzi adiacente acestora. Se va lucra în trei schimburi, pentru ca proiectul să fie finalizat la termen”, a afirmat Băluță.

Lucrările de consolidare a planşeului de beton peste râul Dâmboviţa vor costa 750 de milioane de lei, adică aproximativ 150 de milioane de euro, și au ca termen de execuţie anul 2028, iar constructorul este asocierea formată din Construcții Erbasu (lider), Concrete & Design Solutions si BogArt.

„Ştiu că nu este un proiect uşor. În plus pe parcursul lucrărilor vom avea o perioadă de restricţii de trafic. De aceea este esenţial ca lucrările să fie realizate rapid şi în termenele stabilite. De aceea o să-i urez succes şi domnului Erbaşu, care va coordona aceste două investiţii”, a spus și premierul Marcel Ciolacu, prezent la semnarea contractului.

Proiectul tehnic vizează înlocuirea structurii de beton actuale, care are o lăţime de 32 de metri şi o lungime de 360 de metri. Actuala structură acoperă şi dirijează prin subteran râul Dâmboviţa şi a suferit degradări structurale importante, existând riscul să se prăbușească. La finalul lucrărilor, întreaga zonă de suprafaţă din Piaţa Unirii va fi reamenajată peisagistic, cu spaţii verzi, piaţete și zone pietonale.

Planşeul pe care se află Piaţa Unirii din Capitală a fost construit în timpul regelui Carol al II-lea, în 1935.

Urmărește-ne pe Google News