UPDATE ora 16.00 Guvernul stabilit, printr-o Hotărâre de Guvern, declanșarea procedurilor de expropriere pentru cel de-al doilea tronson al drumului expres Craiova-Pitești, după ce săptămâna trecută am făcut același lucru pentru tronsonul 1 al acestui drum expres.
De acestă dată este vorba despre stabilirea amplasamentului și sumelor necesare pentru exproprieri pe tronsonul 2, de 40 de km, al acestui drum expres.
Un alt act normativ se referă la centura de ocolire Craiova – Varianta Sud, proiect pentru care s-au reaprobat indicatorii tehnico- economici pentru a putea debloca procedurile care stagnează din anul 2014.
Guvernul a alocat aproximativ 200 de milioane de lei pentru realizarea lucrărilor la acest obiectiv important inclus în Master Planul de Transport General.
Cel de-al treilea proiect vizează modernizarea DN 29D Botoşani-Ștefăneşti, pe două tronsoane care însumează aproximativ 42 de kilometri.
„Prin investiții de aproximativ 261 de milioane de lei se vor înlătura zonele cu risc activ de alunecare de pe traseu și, în acelasi timp, vom moderniza acest drum care face legătura cu punctul de trecere frontieră cu Republica Moldova la Stânca Costeşti”, a transmis Guvernul.
„Guvernul României adoptă mâine (miercuri – n.r.) Hotărârea prin care se declanşează procedurile de expropriere a terenurilor şi imobilelor de pe coridorul drumului expres Craiova-Piteşti, tronsonul 2, aflate pe raza localităţilor Bîrza, Piatra-Olt, Slătioara şi Valea Mare, din judeţul Olt”, a scris Olguţa Vasilescu, consilierul onorific al premierului pe probleme de infrastructură, marţi pe Facebook.
„Tot mâine (miercuri – n.r.) Guvernul adoptă şi hotărârea prin care se stabilesc indicatorii tehnico-economici pentru demararea procedurii de achiziţie publică în vederea realizării centurii de sud a Craiovei, care va face legătura între DN56 Craiova – Calafat, DN55 Craiova – Bechet şi DN6 Craiova-Bucureşti. Ne ţinem de promisiuni!”, a completat deputatul PSD.
Potrivit Mediafax, cel de-al doilea tronson al drumului expres Craiova-Pitești va fi compus din două loturi și va avea o lungime de 39,85 de km. Acesta va costa 1,476,349,583.89 Lei fără TVA şi urmează să fie construit între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş. Cel de al doilea tronson va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.
Reprezentanții CNAIR au precizat că pe cei 121,115 kilometri ai drumului expres Craiova – Piteşti se va putea circula cu o viteză de 130 de km la oră. Drumul va avea patru benzi de circulație, câte două pe fiecare sens, și va beneficia de toate elementele de siguranţă specifice unei autostrăzi.
Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti şi o autostradă este banda de urgenţă de 1,5 metri.
Pe 3 aprilie, premierul Viorica Dăncilă a anunțat că se fac progrese în privinţa proiectului autostrăzii Ploieşti – Comarnic – Braşov, susţinând că în numai câteva luni s-a ajuns în faza finală a achiziţiei publice.
sursă foto: Facebook
Citește și
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro