În 2020, în Elveția, școlile au fost închise din 13 martie până pe 6 iunie. În România s-au închis cu două zile mai devreme și au rămas așa până în toamnă. Mai multe studii au identificat simptome ale depresiei și anxietate la tineri în această perioadă și o insatisfacție cu privire la calitatea vieții lor. Elevii mai mici au făcut mai puțină mișcare și au stat prea mult în fața ecranelor.
Un nou studiu realizat de Universitatea din Zurich arată că școala de acasă a avut și un efect pozitiv. „Elevii au dormit în medie cu 75 de minute mai mult în timpul stării de alertă. În același timp, sănătatea li s-a îmbunătățit și a scăzut consumul de alcool și cofeină”, a spus Oskar Jenni, coautor al lucrării și profesor în domeniul dezvoltării pediatrice, pentru Science Daily.
Perioada pe care o petreceau mergând până la școală a fost dedicată somnului.
Cercetătorii au aflat aceste lucruri realizând un sondaj online la care au răspuns peste 3600 de adolescenți din regiunea Zurich, în perioada stării de alertă. Rezultatele au fost comparate cu cele obținute într-un alt studiu realizat în 2017 pe 5300 de respondenți.
Un alt studiu, realizat în SUA, a găsit o legătură directă între deprivarea de somn la adolescenți și creșterea poftei pentru dulce și carbohidrați. Specialiștii recomandă între 8 și 10 ore de somn pe noapte pentru cei de vârsta liceului.
În perioada celor trei luni în care școlile elvețiene au stat închise, adolescenții s-au trezit cu 90 de minute mai târziu și s-au culcat cu doar 15 minute în medie mai târziu. Asta înseamnă că au dormit mai mult cu o oră și un sfert decât în mod normal. Elevii au mai spus că se simt mai bine din punct de vedere fizic și că au consumat mai puțin alcool și cofeină decât înainte de pandemie.
Continuarea, în Școala 9.
foto: Shutterstock