Primele utilaje de demolare au ajuns în zona intersecţiei de la Domneşti în jurul orei 07:00. Majoritatea proprietarilor care aveau construcţii în această zonă ştiau că din data de 3 mai C.N.A.I.R. va începe demolările caselor, gardurilor, şi oricăror alte construcţii, aceasta fiind prima etapă în vederea construirii pasajului auto de la Domneşti. Nu toţi, însă, sunt de acord cu modul în care se realizează aceste lucrări.
„Eu am grijă de această casă. Proprietarul habar nu a avut că o să i se demoleze astăzi gardul. Dar, ce să facem? Aşa este în România, bătaie de joc”, spune o femeie în vârstă, aşezată de o bordură în faţa casei rămasă fără gard şi împrejmuită acum doar de o plasă străvezie, legată de un gărduleţ de sârmă.
Un alt proprietar spune că e mulţumit de faptul că a fost despăgubit corect de stat pentru terenul expropriat, primind pentru bucata de pământ pe care avea un magazin alimentar peste un milion de lei. Cu toate acestea, a hotărât să-şi demoleze singur construcţia, pentru a mai recupera o parte dintre materiale.
După ce vor fi demolate toate construcţiile din zona acestei intersecţii, asocierea de firme care a câştigat licitaţia va începe construirea pasajului auto peste Şoseaua de Centură a Capitalei. Acesta va uni cartierul Ghencea, din Bucureşti, de localitatea Domneşti, din judeţul Ilfov.
Potrivit datelor C.N.A.I.R. zona este tranzitată zilnic de aproape 9.000 de autovehicule doar pe centura Capitalei, fără a mai pune la socoteală şi traficul dinspre comuna Domneşti şi Sectorul 6. În martie 2015, la aproape 10 ani de la boom-ul imobiliar din zonă, Compania de Drumuri a scos la licitaţie un contract de peste 40 de milioane de euro pentru proiectarea şi execuţia unui giratoriu suspendat de 257 de metri.
Pe 30 octombrie 2015, contractul pentru pasajul de la Domneşti a fost câştigat de asocierea S.C. Straco Grup S.R.L., S.C. Comnord S.A. şi S.C. Specialist Consulting S.R.L. pentru un preţ la jumătate faţă de cel estimat de Companie: aproape 20 de milioane de euro (19.930.122). Deşi S.C. Straco Grup S.R.L., liderul asocierii care a câştigat construcţia pasajului de la Domneşti, este în insolvenţă, instanţa de judecată şi Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor au respins plângerile firmelor competitoare şi au decis că această asociere poate realiza pasajul.
Conform contractului, construcţia pasajului auto de la Domneşti ar urma să dureze cel mult doi ani, din momentul începerii lucrărilor de amenajare, ceea ce înseamnă că va fi gata în vara anului 2020.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro