Daca aveti o problema pe care nu ati putut-o rezolva, desi v-ati adresat de multe ori autoritatilor competente, daca vreti sa faceti o propunere legislativa sau sa semnalati un act de coruptie, va puteti adresa Cancelariei primului-ministru. Sesizarile se pot face fie telefonic, fie se pot depune la Directia Relatii cu Publicul din cadrul Cancelariei sau se pot trimite prin fax sau e-mail.

Cancelaria reprezinta o punte de comunicare intre primul-ministru si societatea civila, privind exercitiul puterii executive. In ce situatii va puteti adresa Cancelariei primului-ministru, am aflat de la Oana Marina Istrate, directorul Directiei Relatii cu Publicul. Iata care sunt acestea:

– recalcularea si recolerarea pensiei;

– restituirea proprietatilor;

– solicitarea de ajutoare sociale sau financiare de urgenta;

– propuneri legislative;

– probleme legate de sanatate (solicitare de proteze, de ajutor medical etc.);

– abuzuri, coruptie, nereguli in relatia cu administratia publica, centrala si locala;

– informatii despre legislatie, fonduri europene, taxe si impozite

– abuzuri ale magistratilor;

– incalcarea drepturilor.

In functie de problema, de cele mai multe ori se impune sa redactati un memoriu pe care fie il depuneti la Directia Relatii cu Publicul din cadrul Cancelariei, Centrul de Audiente, cu sediul in strada Paris, intrarea C a Palatului Victoria, fie il trimiteti prin fax, la numarul de telefon 021/313.98.46 sau e-mail, la adresa drp@cancelarie.ro.  Programul Centrului de Audiente este de luni pana vineri, intre orele 9.00-16.00. Tot aici trebuie sa va adresati si daca doriti sa intrati in audienta la consilierii primului-ministru. Consilierii introduc memoriile primite intr-o baza de date, apoi le analizeaza. Dupa analizarea documentelor, se face o adresa catre petenti, dar si catre autoritatile competente. Persoana care a depus sesizarea va primi acasa un raspuns prin posta atat din partea Cancelariei, cat si din partea autoritatilor in a caror responsabilitate intra rezolvarea problemei respective. Puteti face sesizari sau cere informatii suplimentare si apeland gratuit linia verde 0.800. 800.300, de luni pana sambata, intre orele 8.00-22.00. Puteti formula sesizari doar in numele dumneavoastra si trebuie sa mentionati toate datele de identificare: nume, adresa, varsta si numarul de telefon.

 

Urmărește-ne pe Google News