„Colegii noştri specialişti în hidrologie fac modelările în sistemul informatic. După estimările noastre iniţiale, aceste modelări durează între 10 şi 14 zile. Sper ca în cel mai scurt timp posibil să avem şi o modelare a întregului canal navigabil şi a întregului braţ Chilia, inclusiv Canalul Bâstroe, să vedem ce calitate au datele şi cât de precise sunt. Imediat cum suntem gata le vom face publice”, a afirmat ministrul mediului într-o conferință de presă, potrivit news.ro.

Cei 10 kilometri ai Canalului Bâstroe au fost măsurați în două zile, pe 7 și 8 aprilie, iar rezultatele ar fi trebuit să fie comunicate după Paștele ortodox, dar acest lucru nu s-a întâmplat. Mai mult, măsurătorile au început cu o întârziere de 3 săptămâni față de data convenită inițial.

Cum a început scandalul Bâstroe

Pe 15 februarie, ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că „există semnale că în acest moment Ucraina face lucrări de dragare a canalului Bâstroe”. Ulterior, Ucraina a admis că a făcut lucrări de dragare și a susținut că adâncimea de navigare pe Canalul Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 metri.

O analiză din 27 iulie 2022 a Administrației Fluviale Dunărea de Jos, intrată în posesia Libertatea, arăta ce efecte poate avea adâncirea canalului Bâstroe.

Pe 3 martie, autorităţile române şi cele ucrainene au convenit ca România să înceapă măsurătorile pe Canalul Bâstroe pe 15 martie, dar procesul a fost amânat până pe 7 aprilie.

Urmărește-ne pe Google News