De abia după finalizarea celor două studii, se vor şti cu exactitate, atât costurile aferente proiectului, cât şi termenul de implementare a acestuia, a precizat Metrorex într-un comunicat.
Compania mai spune că panourile de siguranță vor fi montate pentru a proteja călătorii la orele de vârf, atunci când peroanele stațiilor sunt foarte aglomerate.
„Pentru început, va fi demarată o licitaţie pentru studiul de prefezabilitate şi fezabilitate, urmând ca mai apoi, după definitivarea şi avizarea/aprobarea documentaţiilor tehnico-economice, să se demareze procedura de achiziţie a lucrărilor de execuţie a noului sistem de siguranţă. După finalizarea celor două studii, se vor şti cu exactitate, atât costurile aferente proiectului, cât şi termenul de implementare a acestuia”, a anunțat regia de metrou, potrivit Agerpres.
Metrorex dă asigurări că circulaţia trenurilor de metrou cu călători se desfăşoară în condiţii de siguranţă.
„Circulaţia trenurilor de metrou cu călători se desfăşoară în condiţii de siguranţă. Societatea respectă reglementările şi normele în vigoare. Atât Metrorex, cât şi instituţiile cu atribuţii în controlul activităţilor privind siguranţa circulaţiei, verifică în permanentă respectarea procedurilor, iar eventualele accidente/incidente produse în circulaţia trenurilor cu călători sunt investigate de Agenţia de Investigare Feroviară Română – AGIFER. În urma acestor investigaţii rezultă, după caz, recomandări de siguranţă care sunt puse în aplicare de către Metrorex. Facem precizarea că aceste rapoarte de investigare sunt făcute publice, după finalizare, conform prevederilor legislaţiei în vigoare. Până la acest moment, Metrorex nu a primit niciun astfel de raport”, a mai arătat Metrorex.
Discuțiile legate de necesittatea montării unor panouri de siguranță au apărut în decembrie 2017, când o tânără a fost omorâtă după ce a fost împinsă în fața metroului de Magdalena Șerban, în stația Dristor 1. Anterior, aceasta a încercat să împingă o altă tânără, în stația Costin Georgian.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro