Anul 2010 a reprezentat intrarea în mainstream a unor artiști care au ajuns să vândă milioane de albume, precum Adele sau Billie Eilish, dar și lansarea unui număr de platforme online pentru muzică, de la Spotify până la YouTube Music, care au permis genurilor mai puțin cunoscute, precum trapul, să ia amploare și artiștii să ajungă să facă milioane.
Conform unui top BBC,
în termeni muzicali, 2010 a fost marcat de hit-ul artistei Adele, Rolling in the Deep
Popularitatea artistului britanic a fost atât
de mare încât la un moment dat, la fiecare 7 secunde Adele vindea o nouă copie
a albumelor ei.
Hit-ul rapperului sud coreean, Psy, este
primul videoclip de pe youtube care a atins 1 miliard de vizualirări. A durat 6
luni pentru a atinge cifra istorică, iar acum, la 7 ani de la lansare, clipul
are peste 3 miliarde 400 de milioane de vizualizări.
Este anul în care genul muzical K-pop,
originar din Coreea de Sud ia cu asalt scenele internaționale și ajunge în
topul celor mai ascultate cântece din lume, deși limba în care se cântă este de
cele mai multe ori coreeana.