Authentic Brands Group a trimis scrisori de încetare și renunțare, la începutul lunii mai, către mai multe capele, care ar trebui să se fi conformat până acum.
Dar, având în vedere că Elvis este atât de strâns legat de industria nunților din Vegas, unii spun că mutarea ar putea dăuna afacerilor.
„Așa ne câștigăm pâinea. Nu înţeleg. Tocmai ce reușisem să ne revenim după COVID, iar acum se întâmplă asta”, a spus Kayla Collins, operator LasVegasElvisWeddingChapel.com și Little Chapel of Hearts.
Grefierul din Clark, Lynn Goya, care a condus o campanie de marketing care promova Las Vegas ca destinație de nuntă, a spus că ordinul care interzice folosirea tematicii „Elvis” în capele nu ar fi putut veni într-un moment mai rău.
Industria nunților din Vegas generează 2 miliarde de dolari pe an, iar oficialii spun că nunțile cu tematică Elvis reprezintă un număr semnificativ dintre aceste ceremonii.
„Ar putea distruge o parte din industria noastră de nunți”, a spus Goya. „Un număr de oameni ar putea să-și piardă mijloacele de existență.”
Graceland Wedding Chapel, care organizează 6.400 de nunți cu tematică Elvis nu a primit încă un avertisment, potrivit managerului său, Rod Musum. În scrisoarea de încetare și renunțare, compania a spus că va opri utilizarea neautorizată a „numelui, asemănării, vocii și a altor elemente ale personajului lui Elvis Presley în reclame, vânzări și altele”.
În notificare mai scria că „Elvis”, „Elvis Presley” și „The King of Rock and Roll” sunt mărci comerciale protejate.
Kent Ripley, a cărui afacere se numește „Elvis Weddings”, a spus că nu s-a confruntat niciodată cu această problemă în 25 de ani de când îl interpretează pe Elvis.
„Vor să protejeze brandul Elvis”, a spus el. „Dar cum îl protejează dacă-l iau pe Elvis de lângă public?”, a mai spus el
Într-o declarație, Authentic Brands Group a declarat că are relații strânse cu artiștii și trupele tribut Elvis și festivalurile f fanilor artistului și a spus că „nu există nicio intenție de a închide capelele care oferă pachete Elvis în Las Vegas”.
„Căutăm să colaborăm cu fiecare dintre aceste întreprinderi mici pentru a ne asigura că utilizarea numelui, a imaginii și asemănării lui Elvis este autorizată oficial de cei care dețin dreptul de proprietate (…)”, a spus Authentic Brands Group.
„Elvis este încorporat în fibra isorică a Las Vegasului.”, mai spun ei.
Compania de licențiere supraveghează dreptul de proprietate asupra altor nume mari, inclusiv Marilyn Monroe și Muhammad Ali.
Presley a devenit legat în mod irevocabil de Las Vegas în anii 1960 și 70. O melodie a artisutlui din filmul din 1964, „Viva Las Vegas”, a devenit imnul neoficial al orașului.
În iulie 1969, Presley și-a făcut revenirea la hotelul Las Vegas International. Ceea ce a început ca un concert de patru săptămâni s-a transformat într-o serie de peste 600 de spectacole, care au durat până în decembrie 1976.
Presley s-a căsătorit în Las Vegas în 1967, cu Priscilla Beaulieu.