Contestațiile se pot depune în termen de cel mult 24 de ore de la afișare (26 mai, ora 13,00), iar interviul va avea loc mierucri, 31 mai, la ora 11.00, conform unui anunț publicat pe site-ul PMB.
Capitala are city manager. Rezultatele au fost următoarele:
- Sorin Chiriță (74,50 puncte)
- Bogdan Alexandru Suditu (31,83 p.)
- Marian Pavel Popoacă (14,76 p.)
- Constantin Drăgan (6,66 p.)
Primăria Municipiului București (PMB) a anunțat pe 3 mai organizarea concursului pentru ocuparea postului contractual de administrator public. Proba scrisă a avut loc pe 25 mai. Din bibliografia pentru concurs au făcut parte Constituția României și 38 de legi, ordonanțe, ordonanțe de urgență, hotărâri de guvern sau hotărâri ale Consiliului General al Municipiului București, printre care și Legea 215/2001 a administrației publice locale, Legea 52/2003 privind transparența decizională în administrația publică sau Codul muncii.
Consilierii generali ai Capitalei au fost de acord, pe 28 februarie, cu înființarea funcției de administrator public la nivelul municipiului București, în cadrul aparatului de specialitate al primarului general, în subordinea directă a edilului.
„În funcție de numărul și importanța atribuțiilor delegate, administratorul public poate organiza, coordona și gestiona activitatea Primăriei Municipiului București, fiind un partener al managementului la vârf în procesul de adoptare a deciziilor strategice. Primarul general al municipiului București poate delega către administratorul public, în condițiile legii, calitatea de ordonator principal de credite. Administratorul public îndeplinește orice alte atribuții specifice postului, încredințate de primarul general al Municipiului București prin act administrativ, notă internă sau care rezultă din modificările legislative care reglementează domeniul de competență”, se arată în hotărâre.
Conform expunerii de motive, semnate de primarul general, Gabriela Firea, „administratorul public reprezintă o funcție specifică administrației publice locale care s-a consolidat, de-a lungul timpului, în țări care dispun de o administrație modernă și eficientă, scopul introducerii acestei funcții fiind acela de a profesionaliza administrația locală prin îmbunătățirea și fluidizarea sistemului de furnizare a serviciilor către cetățeni”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro