La aproape două săptămâni de la publicarea materialului Libertatea în care arătam că, în august 2019, primarul Tudorache a plătit 8.750.000 de lei pentru 300 de holtere, 3.000 de telefoane mobile cu brățară SOS wireless și o „amenajare de call-center” – contract încheiat cu firma ex-consilierului local PSD Mihai Peptan -, centrul a răspuns solicitării noastre de a detalia prețul fiecărui produs în parte.
Totuși, reprezentanții instituției refuză să spună cât a costat amenajarea centrului de apel.
Astfel, Caraiman include, în cazul fiecărui holter, respectiv telefon mobil achiziționat, și costul de amenajare a unui call-center dedicat.
Potrivit răspunsului primit de la Centrul Caraiman:
- Prețul de achiziție pentru holter EKG 3 canale/bucată, conform contractului încheiat în august 2019 cu SC Minimed Solutions SRL a fost de 20.000 de lei fără TVA, “inclus amenajare call-center”
- Prețul de achiziție fără TVA pentru holter EKG 12 canale/bucată, conform aceluiași contract, a fost de 22.500 de lei, “inclus amenajare call-center”
- Prețul de achiziție fără TVA pentru telefon mobil cu brățară SOS wireless/bucată, conform aceluiași contract, a fost de 875 lei/bucată – “inclus amenajare call-center”.
La întrebarea Libertatea referitoare la costul amenajării de call-center, reprezentanții Centrului Caraiman au răspuns, în scris, că a fost „inclus în valoarea componentelor privind Sistemul integrat de Telemedicină”, refuzând, astfel, să ne furnizeze un preț separat.
De altfel, nici prețul celorlalte elemente din contract nu reiese limpede, de vreme ce prețurile sunt amestecate cu amenajarea.
În ce privește telefoanele mobile cumpărate cu 875 lei/bucata, Libertatea a scris, anterior, despre telefoane GSM cu specificații identice care sunt comercializate pe site-ul eurogsm.ro la prețul de 370 de lei – de peste două ori mai scăzut decât costul la care le-au achiziționat cei de la Centrul Caraiman.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro