Proiectul a fost publicat vineri pe site-ul CNAS.
„Preşedintele CNAS emite ordin, în maximum trei zile lucrătoare de la data reluării funcţionării PIAS, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcţionarea PIAS în condiţiile art. 199 – 201. Ordinul cuprinde condiţiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate off-line şi/sau condiţiile de validare a acestora în cazul imposibilităţii de a utiliza on-line sistemul naţional al cardului de asigurări sociale de sănătate ca urmare a întreruperii în funcţionarea acestuia şi se publică pe pagina web a Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, la adresa www.cnas.ro”, prevede proiectul.
Citește și: Cardul de sănătate, o problemă gravă. Medic: Astăzi a fost ORIBIL la spital, îmi vine sa îmi iau câmpii
Transmiterea în PIAS de către cadrele medicale a serviciilor acordate în regim off-line pe perioada întreruperii platformei, dar și a serviciilor acordate off-line înaintea întreruperii care aveau termen de transmitere pe perioada întreruperii se va face până la sfârşitul lunii sau cel târziu până la termenul de raportare a activităţii lunare prevăzut în contract.
O altă prevedere spune că termenul de raportare a activităţii lunare se poate modifica de comun acord, ca urmare a perioadelor de întrerupere sau a întreruperii funcţionării PIAS.
„În situaţia producerii unor întreruperi în funcţionarea PIAS, constatate şi comunicate de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate prin publicare pe site-ul propriu, furnizorii de medicamente eliberează în sistem off-line medicamentele din prescripţiile medicale on-line şi off-line, în condiţiile prevăzute în norme. În aceste situaţii, medicamentele prescrise nu se eliberează fracţionat. Serviciile medicale/medicamentele/dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line la care se înregistrează erori în utilizarea cardului de asigurări sociale de sănătate în perioada de întrerupere a sistemului naţional al cardului de asigurări sociale de sănătate nu se invalidează în cazul înregistrării unor astfel de erori”, mai prevede proiectul.
CNAS afirmă că proiectul hotărârii de guvern are ca scop crearea condiţiilor legislative pentru permiterea relaxării regimului de raportare şi validare a serviciilor efectuate de furnizorii de servicii medicale în cazul unui incident informatic.
Conform proiectului, noua reglementare ar urma să intre în vigoare începând cu luna octombrie 2016.