Serviciile medicale în sistemul public de sănătate vor fi acordate asiguraților în baza cardului național de sănătate începând cu 1 septembrie excepție făcând asigurații pentru care cardul de sănătate nu a fost încă tipărit. Aceștia vor primi în continuare servicii medicale conform vechiului sistem de validare și decontare, până când cardul lor va fi tipărit și transmis prin poștă.
Chiar dacă avem cardul de sănătate activat, asta nu înseamnă că nu mai avem nevoie de un bilet de trimitere la un specialist sau de o reţetă medicală atunci când ne prezentăm la farmacie. Atunci când dorim un serviciu medical, este nevoie să prezentăm atât cardul de sănătate, cât şi alte acte medicale.
”Cardul de sănătate nu conţine date medicale, este doar o cheie de identificare pentru intrarea în sistemul informatic, un acces oarecum echivalent cu consimţământul pacientului pentru ca medicul să îi acceseze datele medicale. Este o unealtă în plus, dar serveşte asiguratorului, pentru un mai bun control al cheltuieilor, NU medicului sau asiguratului. Neconţinând date medicale, ci doar date de identificare, nu se poate substitui unui act sau document medical”, a declarat, potrivit RomaniaTV.net, Sandra Adalgiza Alexiu, președintele Asociației Medicilor de Familie București.
 
 

La ce secție de votare votezi duminică și cum poți vota dacă nu ești în localitatea de domiciliu pe 24 noiembrie la alegerile prezidențiale!
 

Urmărește-ne pe Google News