Dacă în ultimii cinci ani aţi contribuit în mod continuu la asigurările sociale de sănătate, aveţi dreptul să primiţi un card ce vă poate acoperi cheltuielile pentru tratament şi proceduri medicale în regim de urgenţă, atunci când călătoriţi în afara ţării.
Este valabil şase luni
Acest document este recunoscut în statele membre UE şi în Norvegia, Lichtenstein, Islanda şi Elveţia şi are o valabilitate de şase luni.
Astfel, în cazul producerii, de exemplu, a unui accident, cardul acoperă cheltuielile ca şi cum deţinătorul ar fi cetăţean al ţării respective. “Cardul poate fi obţinut gratuit de la casa de asigurări de sănătate. Acest act conferă dreptul la servicii medicale în cazul şederii temporare în străinătate şi poate fi folosit numai pentru problemele de sănătate care apar în timpul sejurului”, ne-a declarat Cristina Călinoiu, purtător de cuvânt al Casei de Asigurări de Sănătate Bucureşti.
În Bucureşti, asiguraţii CASMB pot depune cererile pentru eliberarea cardului la sediul din str. Brânduşelor nr. 2-4, sector 3, după următorul program: luni şi miercuri între orele 8.30 – 14.30, marţi şi joi între orele 8.30 – 12.30 şi 16.30 – 18.30.
În restul ţării, doritorii trebuie să se adreseze caselor teritoriale de asigurări de sănătate de care aparţin. Împreună cu cererea-tip este nevoie de o copie a actului de identitate şi dovada că plătiţi asigurările de sănătate (adeverinţă de salariat de la serviciu sau adeverinţă de asigurat).
Pentru copiii sub 14 ani este nevoie doar de o cerere şi de o copie a certificatului de naştere. În termen de şapte zile lucrătoare de la data depunerii dosarului veţi primi cardul prin curier.