Zeci de milioane de locatii din toata lumea accepta cardurile ca modalitate de plata, dintr-un motiv foarte simplu – acceptarea se dovedeste profitabila pentru afacere.
Intr-un sondaj, 62% dintre comerciantii care accepta carduri declara ca motivul este cresterea vanzarilor, iar 60% dintre ei spun ca au inceput sa accepte carduri ca urmare a cererii clientilor. Cel mai important motiv, citat de 84% dintre subiectii sondajului, este insa imbunatatirea serviciilor oferite clientilor. Clientii multumiti devin clienti fideli, care se intorc permanent si cheltuiesc mai mult in magazinul respectiv.
In plus, s-a demonstrat ca persoanele care platesc pe card tind sa cheltuiasca mai mult decat cele care se bazeaza pe numerar. Conform unui studiu realizat in Statele Unite, un cumparator care plateste cu card de debit cheltuieste de trei ori mai mult decat cel care plateste in numerar, iar posesorul de card de credit cheltuieste de cinci ori mai mult.
Simplu si sigur
Numerarul atrage o amenintare continua la adresa sigurantei, pentru ca este anonim si usor de substituit si de refolosit, spre deosebire de chitantele de carduri, care sunt inutile hotilor. In plus, numerarul este costisitor de manuit si de depozitat, presupunand costuri de procesare, contabilitate, taxe bancare si pentru transport la banca. Toate aceste operatiuni presupun un consum substantial de timp si bani, care ar putea fi mai degraba folosit pentru a atrage noi clienti si pentru a dezvolta afacerea.
Spre deosebire de numerar, platile prin card sosesc la comerciant la cateva zile dupa efectuarea tranzactiei. Comerciantul nu trebuie sa mai faca nimic dupa ce tranzactia a fost efectuata, cu exceptia verificarii extrasului pentru a vedea ca totul a decurs normal.
Miliarde de lei se cheltuiesc deja pe carduri in Romania – iar pe masura ce acest nivel creste, va creste si numarul de locuri unde cardurile pot fi folosite. Pentru a impulsiona aceasta tendinta, Visa va derula o campanie de constientizare, in parteneriat cu unii dintre cei mai importanti comercianti din Romania: Gima, Sensiblu, Agip, OMV, Leonardo si Flanco.