„Urmare a unor probleme tehnice, care au condus la întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS), serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line până la remedierea indisponibilităţii PIAS. Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate sunt aplicabile dispoziţiile art. 207-210 din H.G. 140/2018 şi ale art. 39 – 42 din H.G. 155/2017: serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale acordate/eliberate off-line în perioada 5 iulie 2019 şi până la remedierea PIAS, vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iulie 2019”, se arată în comunicatul CNAS.

Totodată, serviciile de îngrijiri la domiciliu/paliative la domiciliu acordate off-line în perioada 24 iunie 2019 şi până la remedierea PIAS vor fi transmise în PIAS până la termenul de raportare a activităţii lunii iunie/iulie 2019, după caz, iar raportarea lunară a serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale acordate/eliberate în luna iunie 2019, se va efectua în cursul lunii iulie 2019, după remedierea PIAS.

„În acest sens, pentru perioada/perioadele în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite Ordin, conform prevederilor legale mai sus menţionate, care se publică pe pagina de web a CNAS”, potrivit sursei citate.

Anul trecut, în august, CNAS anunța că valabilitatea cardurilor de sănătate s-a prelungit de la cinci la șapte ani.



Citește și:
Peste 1.000 de asigurați din Vrancea au refuzat cardul de sănătate din motive religioase

LIBERTATEA TE AJUTĂ: Cum se obține un nou card de sănătate. Cui trebuie să te adresezi și cât te costă

Alertă la Casa de Asigurări de Sănătate. Reclamații privind folosirea de carduri fără știrea pacienților



 
 

Urmărește-ne pe Google News