Termostatul auto aparține instalației de răcire a unui motor cu ardere internă, pe care îl ajută să ajungă cât mai repede la temperatura optimă de funcționare, și de a-l deschide, spre a permite trecrea lichidului spre radiator, după ce motorul a ajuns la temperatura optimă de funcționare.

Termostatul este compus dintr-o capsulă termosensibilă, ce conține un amestec termodilatant pentru un anumit interval de temperatură prescris, care la temperatură T1 începe să se dilate, acționând prin construcția lui, o supapă, permițând lichidului de răcire, antrenat de o pompă, să poată circula dinspre blocul motor spre radiator.

Astfel, menține temperatură lichidului de răcire într-un interval de temperatură prescris (de exemplu, 90-95°C ), temperatura optimă de funcționare a motorului. Acest interval de temperatură, diferă de la un tip de motor la altul.

Elementele unui sistem de răcire

  • radiator
  • pompă de apa
  • termostat
  • senzor de temperatură
  • conducte
  • lichid de răcire

E bine de știut că șoferii care circulă cu termostatul defect și cu o temperatură a lichidului de răcire sub 60 grade Celsius, conduce la creșterea consumului de combustibil cu 30 până la 90 %.

Rechizitoriul asasinatului cu bombă de la Arad, validat de Curtea de Apel Timișoara. Cum încearcă fiica victimei să „arunce în aer” acuzațiile procurorului
Recomandări
Rechizitoriul asasinatului cu bombă de la Arad, validat de Curtea de Apel Timișoara. Cum încearcă fiica victimei să „arunce în aer” acuzațiile procurorului

FOTO – Pixabay.com


Citește și… Michael Ringier, patronul trustului care deține și Libertatea, despre problemele din Europa de Est: când suntem amenințați politic și nu numai, e amenințat, de fapt, conținutul nostru jurnalistic!


 

Comentează
Google News Urmărește-ne pe Google News Abonați-vă la canalul Libertatea de WhatsApp pentru a fi la curent cu ultimele informații
Comentează

Loghează-te în contul tău pentru a adăuga comentarii și a te alătura dialogului.