• Acte de proprietate în original, cum ar fi: contract de vânzare- cumpărare, contract de donaţie, certificat/ certificate de moştenitor, hotărâre judecătorească, declaraţie de primire a restului de preţ (pentru imobilele cumpărate cu achitarea preţului în rate), autorizaţie de construcţie, proces-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor etc.
  • Documentaţie cadastrală întocmită de o persoană autorizată şi vizată de Oficiul Judeţean sau al Municipiului Bucureşti de Cadastru, Geodezie şi Cartografie.
  • Certificat de sarcini sau extrasul de carte funciară (extrasul se eliberează de către notarul public la cererea proprietarului).
  • Certificat fiscal de la Direcţia Taxe şi Impozite Locale (care să ateste că sunt stinse orice creanţe fiscale locale).
  • Adeverinţă de la asociaţia de proprietari, din care să reiasă că proprietarul apartamentului nu are datorii la întreţinere, sau chitanţele care atesta achitarea taxelor de salubritate, gaze, apă etc., acolo unde nu există asociaţii de proprietari.
  • Factură de la Electrica, însoţită de ultima chitanţă care să ateste achitarea energiei electrice.
  • Certificat de performanţă energetică a clădirii, “eliberat, potrivit Legii nr. 372/2005 privind performanţa energetică a clădirii, de un auditor energetic autorizat (doar în cazul vânzării şi închirierii). În situaţia în care vânzătorul declară că nu a pus la dispoziţia cumpărătorului acest certificat, actul va putea fi autentificat, menţionându- se consimţământul cumpărătorului de a-l exonera pe vânzător de prezentarea lui.
  • Certificate de căsătorie ale vânzătorilor şi ale cumpărătorilor (dacă e cazul) sau sentinţă civilă de divorţ, cu menţiunea “definitivă şi irevocabilă”.
  • Cărţi de identitate (buletine sau, după caz, adeverinţe provizorii), paşapoarte.

Urmărește-ne pe Google News