Industria care pare încă să fie neafectată de scăderea vânzărilor este cea a activităţilor de spa şi întreţinere corporală. Operatorul de centre de fitness World Class şi-a dublat anul acesta cifra de afacere, inaugurând patru noi locaţii.
Sectorul modei destinat femeilor şi al lanţurilor de magazine multibrand a simţit o scădere în vânzări de 15%. Conform wall-street.ro, bărbaţii din România s-au dovedit a fi clienţi ai modei de top, mai fideli decât femeile. Dar sectorul hainelor de lux nu este singurul care a înregistrat o scădere.
Şi segmentul accesoriilor de lux a suferit o diminuare a vânzărilor mai mare de 15%. Se aşteaptă ca ceea ce prezenta la un moment dat clientela ocazională să dispară, iar clienţii cunoscători să devină mai selectivi în achiziţii.
În domeniul călătoriilor cele mai afectate pachete de servicii sunt cele din categoria deplasărilor în interes de serviciu şi din cea a vacanţelor long haul (n.r. pe distanţe mari). Călătoriile de afaceri au început să fie o excepţie, nu o regulă, iar clasa business au fost înlocuită cu clasa economică sau chiar low cost.
Industria hotelieră de lux este pe locul secund în top dar şi una dintre cele mai pline de contradicţii. Cu toate că datele oferite arată o scădere a gradului de ocupare în Bucureşti a camerelor din hotelurile de lux cu 40-45%, România cunoaşte cele mai importante inaugăriri în domeniu, prin finalizarea unor locaţii de cinci stele precum Grand Hotel Continental, Grand Hotel du Boulevard – Luxury Collection numai în Bucureşti şi Sheraton în Cluj.
Fără îndoială cea mai afectată industrie de lux din România este cea a maşinilor premium. Mărci precum Porche cunosc o stagnare a comenzilor. Dar activitatea acestui sector este asigurată de existenţa comenzilor făcute anterior declanşării perioadei de criză financiară. Fără cereri noi, provocarea acestui sector este legată de perioada de timp necesară pentru redresarea comenzilor. Nimeni nu poate şti de fapt când se vor simţi clienţii din nou confortabil să achiziţioneze bolizi de sute de cai putere.