Mașina este un ansamblu alcătuit din mii de piese, ansamble și subansamble, care necesită în permanență investiții, mai ales atunci când este vorba despre o mașină la mâna a doua. Unele dintre aceste piese au o durată de viață mai mare, altele însă se uzează mult mai repede.

Zgomotele ciudate care apar la mașină se traduc prin faptul că una dintre componente nu funcționează în mod corespunzător. De aceea, trebuie să mergi la un service specializat pentru o verificare amănunțită pentru a evita probleme și mai grave și, implicit, mai costisitoare.

În articolul de astăzi îți vom spune care sunt piesele de la o mașină care se strică cel mai repede.

Pivoţii şi bucşele

Defecţiunile survenite la nivelul pivoţilor şi a bucşelor le sesizezi cel mai uşor. În momentul în care „bucșăraia” se strică vei auzi zgomote de fiecare dată când dai cu mașina într-o groapă, la trecerea peste o linie de tramvai sau de tren ori când circuli pe o un drum foarte denivelat.

Planetarele

Planetara este o piesă esențială a mașinii, care face parte din sistemul de transmisie. Ea se strică din cauza suprasolicitării la abordarea mai agresivă a unor viraje sau din cauza acumulării de mizerie ca urmare a spargerii burdufului din cauciuc. Pentru protejarea planetarelor îți recomandăm să nu apeși pedala de acceleraţie când roţile nu sunt drepte.

Sonda Lambda

Acest senzor este responsabil care măsurarea cantității de oxigen din gazele de evacuare, informație pe care o transmite către unitatea de control a mașinii (ECU). Când sonda Lambda se uzează, performanțele motorului scad în sensul că acestanu va mai livra aceeași putere, iar consumul de carburant va crește. Această defecțiune este mai întâlnită la mașinile diesel.

Amortizoarele

Amortizorul unei mașini

Arcurile au rolul de a absorbi șocurile suferite de mașină atunci când te deplasezi pe drumuri anevoioase ori ai de trecut diverse obstacole precum gropi, linii de tramvai, guri de canal, etc. De aceea, pentru a le prelungi durata de viață, îți recomandăm să reduci viteza atunci când ai de depășit un astfel de obstacol în carosabil.

Alternatorul

Această piesă se poate defecta atunci când este suprasolicitată sau când se infiltrează apă la nivelul ei. În acest caz pot apărea scurtcircuite ale contactelor, situație în care alternatorul nu va mai fi capabil să producă suficient curent electric. O altă cauza a deteriorării alternatorului o reprezintă suprasolicitarea sa.

Electromotorul

Electromotorul sau demarorul are funcția importantă de a porni motorul, fiind alcătuit dintr-un motoraș electric şi un solenoid. În momentul în care răsucești cheia în contact, solenoidul pune la rândul său în mişcare alte componente. Primul simptom că ceva nu este în regulă cu demarorul este apariția unui zgomot după pornirea motorului.

Ambreiajul

Rolul ambreiajului este acela de transmitere a mișcării de rotație a motorului către cutia de viteze. Dacă faci greșeala să ții piciorul prea mult pe pedală, fără să o apeși ca atunci când schimbi treptele, și mai ales în timpul deplasării, durata de viață a ambreiajului se va scurta semnificativ. De asemenea, ambreiajul se mai poate defecta și dacă este bruscat.

Pompa de combustibil

Pompa de benzină sau de motorină se defectează în clipa în care circuli un timp îndelungat cu rezervorul aproape gol. Această piesă trebuie să fie răcită de carburantul care trece prin ea, iar dacă în rezervor este foarte puțin  carburant pompa nu se va răci corespunzător. Totodată, pompa de combustibil se poate defecta atunci când, pe timp de iarnă, nu circuli cu mașina și o lași în parcare cu rezervorul de asemenea aproape go. Condensul din rezervor va îngheţa şi va provoca, astfel, deteriorarea pompei.

Injectoarele

Aceste piese se uzează atunci când folosești combustibil de slabă calitate, iar în această situație va trebuie curățate sau schimbate. Această din urmă operațiune este mult mai costisitoare. De asemenea, o altă cauză o reprezintă faptul că filtrul de combustibil nu este schimbat la intervalele recomandate de produător.

Bujiile incadescente

În cazul în care folosești automobilul înainte ca motorul să atingă temperatura optimă de funcționare, care este de 80-90 de grade Celsius, bujiile incandescente vor ajunge să aibă depuneri și în scurt timp nu vor mai acționa cum ar trebui.

 
 

Urmărește-ne pe Google News