Mai multe proiecte de centuri rutiere vor fi transferate către primăriile din țară dacă au documentațiile tehnico-economice avizate la Compania de Drumuri.
“Am adoptat o OUG prin care am hotărât să transferăm către primării proiectele de construcție a centurilor. Pentru toate proiectele unde există documentații tehnico-economice aprobate la nivelul CNAIR, aceste documentație vor fi predate către autoritățile locale. Vor beneficia de finanțare europeană prin POIM pentru centurile ocolitoare, iar partea de cofinanțare va fi asigurată din bugetul Ministerului Transporturilor”, a spus prim-ministrul la Oradea, la semnarea contractului pentru un tronson din autostrada Transilvania.
Premierul Orban a indicat ca proiecte care vor beneficia de această măsură centura Aleșd de pe DN1 și centura Beiuș (Beiuș-Ștei-Vașcău) de pe DN76.
“Decizia de a transfera managementul proiectelor centurilor către anumite municipii ține cont de câteva considerente: frontul de lucru foarte mare pentru marile proiecte de infrastructură pe care trebuie să le gestioneze CNAIR, va fi foarte dificil să se ocupe de proiecte mici. Cei care resimt cel mai mult nevoia, cum e centura Aleșd, sunt municipalitățile. Ele sunt cele mai interesate. Chiar dacă nu au resursele financiare necesare, noi le asigurăm atât fondurile europene, cât si partea de cofinanțare de la buget”, a spus Orban.
Guvernul a aprobat joi, la propunerea Ministerului Fondurilor Europene, o ordonanță de urgență care permite transferul proiectelor de infrastructură rutieră și feroviară de interes național de la autoritățile centrale la nivelul autorităților locale. Anunțul a fost făcut de Ionel Dancă, șeful Cancelariei prim-ministrului.
Acesta spune că e “o adevărată revoluție în domeniul proiectelor de infrastructură derulate cu fonduri europene”.