Grupul francez a lansat în Spania un coș de cumpărături format din 30 de produse ale căror prețuri vor fi „înghețate” de luni, 12 septembrie, până pe 8 ianuarie 2023 pentru a atenua impactul inflației asupra consumatorilor, scrie El Pais.
„Produsele care fac parte din această listă sunt prezente în orice cămară”, a transmis lanțul de distribuție francez pe site-ul său, unde a publicat lista definitivă de produse, toate de marcă proprie.
Coșul de cumpărături costă, în total, 30 de euro, dar produsele pot fi achiziționate și separat.
Coșul include legume ambalate, ulei de floarea-soarelui, hârtie igienică, conserve de ton, suc sau ciocolată, dar omite produsele proaspete, precum ouăle, laptele și fructele, observă ziarul iberic.
Oferta companiei vine la câteva zile după ce ministrul muncii și economiei sociale din Spania, Yolanda Díaz, a lansat o propunere care încurajează marile grupuri de distribuție, inclusiv Mercadona, Lidl și Alcampo, să limiteze prețurile unei serii de produse de bază din coșul de cumpărături.
Ideea a provocat în ultimele zile o dezbatere aprinsă chiar în cadrul guvernului de la Madrid. Ministrul agriculturii, Luis Planas, a avertizat că măsura poate contraveni legislației europene de liberă concurență, care interzice acordurile de preț între companiile de pe aceeași piață.
Înghețarea prețurilor, anunțată de Carrefour pentru Franța, Spania sau Belgia, nu se va aplica și în România. „Această campanie este una locală, desfășurată în acest moment în magazinele Carrefour de pe teritoriul francez”, informa Carrefour România, într-un răspuns pentru ziar, la finalul lunii trecute.