Octavian Oprea a menționat că actuala cartea de identitate simplă nu va mai putea fi folosită ca document de călătorie în interiorul Uniunii Europene.
„Cartea de identitatea electronică vine la pachet cu o serie de beneficii şi nu este obligatorie, însă cu actualul document cetăţenii nu vor mai putea călători în afara graniţelor ţării”, a declarat Octavian Oprea.
„Ea nu va fi obligatorie, pentru că există, din păcate, şi cetăţeni care pun la îndoială modul în care datele sunt stocate, faptul că această carte de identitate electronică le va încălca anumite drepturi, ceea ce nu e adevărat. Lor le vom putea oferi posibilitatea de a fi beneficiarii în continuare a unei simple bucăţi de plastic cu care se vor putea identifica în faţa instituţiilor publice din România, dar nu vor mai putea călători în afara graniţelor ţării”, a precizat Octavian Oprea.
Astfel, pentru a putea călători în Uniunea Europeană, cetăţenii României care optează în continuare pentru o carte de identitate simplă vor fi obligaţi să prezinte şi paşaportul alături de aceasta.
Această carte electronică de identitate va putea oferi cetăţeanului român posibilitatea de a interacţiona în format digital cu instituţiile publice. Practic, identitatea noastră va putea circula în toată Uniunea Europeană şi identitatea celorlalţi cetăţeni europeni va putea fi recunoscută de instituţiile publice din România
Octavian Oprea, președinte ADR:
În ceea ce privește procesul de identificare electronică, acesta va fi completat de platforma software centralizată PSCID, prin care, cu o logare unică, fiecare cetăţean din România poate naviga în orice platformă electronică.
„Ca şi completare a acestui proces de identificare electronică a cetăţeanului român, Autoritatea pentru Digitalizarea României are, în acest moment, în implementare proiectul PSCID, platforma software centralizată de identitate digitală care va acţiona ca poartă unică de intrare în toate platformele de e-Guvernare din România”, a precizat Octavian Oprea.
„Mai simplu: aşa cum în momentul de faţă ne logăm cu Facebook şi Gmail într-o platformă privată, ne vom putea loga cu această identitate electronică o singură dată şi vom putea naviga nestingheriţi în orice platformă electronică”, a explicat Octavian Oprea.
Cărțile electronice de identitate, eliberate din august 2021
Potrivit Legii 162/2020, începând cu 2 august 2021, România este obligată să emită cartea electronică de identitate, potrivit Regulamentului UE din domeniu, informează profit.ro.
Cetățenii români vor putea călători în state din Uniunea Europeană după data de 3 august 2021 cu pașaport valabil, cu cartea electronică de identitate, dar și cu actuala carte de identitate aflată în termen de valabilitate.
Autoritățile pot emite și cărți de identitate simple, fără CIP, dar aceste documente nu vor putea permite titularilor libera circulație în Uniunea Europeană în baza actului de identitate.
În schimb, cei care încă vor mai deține cărți de identitate fără CIP și după data de 3 august 2021, în termen de valabilitate, nu vor avea restricții de călătorie în statele UE.
Începând din luna august, românii pot solicita să primească noua carte de identitate electronică, informează playtech.ro.
Românii vor putea opta pentru cărți electronice de identitate începând cu vârsta de 12 ani, documente prevăzute cu un CIP pe care sunt stocate imaginea facială și două amprente digitale și cu care se pot autentifica în Platforma informatică din asigurările de sănătate, potrivit unui proiect scos în dezbatere publică în ianuarie 2020 de MAI.
Cartea de identitate electronică
va avea ca dimensiuni lungimea – 105 mm; lăţimea – 74 mm și grosimea – 0,7 mm și va cuprine următoarele date:
a) denumirea statului;
b) denumirea documentului;
c) seria, compusă din două litere, şi numărul, compus din 6 cifre;
d) denumirea structurii emitente, respectiv a serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor sau, după caz, a Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date – denumirea abreviată, iniţialele judeţului, după caz, şi codul structurii emitente;
e) termenul de valabilitate;
f) fotografia titularului;
g) codul numeric personal;
h) numele de familie şi prenumele;
i) cetăţenia;
j) locul naşterii;
k) sexul;
l) domiciliul.
FOTO: Hepta