Noile prevederi introduse de OUG privind sistemul 112 prevăd ca operatorii de telefonie mobilă să furnizeze servicii pe cartele PrePay doar după ce colectează datele de identificare a proprietarului cartelei SIM.
”În cadrul ordonanţei, veţi regăsi şi aspectul cu cartelele PrePay. Asta a ridicat mai multe întrebări. A fost făcută o analiză pe primele 6 luni ale acestui an de către colegii de la STS şi, din cele 47,70% apeluri non-urgente efectuate în cursul celor 6 luni anul 2019, 52,86% au fost abuzive, iar 81% din cele abuzive au fost realizate de pe cartele PrePay, unde nu s-a putut identifica apelantul sau proprietarul”, a declarat Raed Arafat, la Palatul Victoria.
Potrivit șefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă „Numai când se apelează numărul 112, atunci furnizorul de telefonie mobilă divulgă numele şi datele proprietarului cartelei PrePay. Aşa este prevăzut în ordonanţa de urgenţă, care este propusă ca draft în acest raport”.
În proiectul de OUG se presupune introducerea articolului 511 cu următorul cuprins:
„Art. 511
– (1) Furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice la puncte mobile,
pentru care plata se face în avans, se realizează, în conformitate cu
prevederile prezentului capitol, numai după ce furnizorul a colectat, prin
intermediul unui formular în format fizic sau electronic, datele de
identificare ale utilizatorului final al cartelei SIM, astfel cum sunt
prevăzute la art. 4 alin.(1) pct.55.
(2) Prelucrarea datelor colectate în temeiul alin. (1), este permisă până la împlinirea unui termen de cel mult 6 luni de la data încetării furnizării serviciului de comunicaţii electronice. La împlinirea termenului, datele se şterg sau, după caz, se distrug.
(3) Datele colectate în temeiul alin.(1) pot fi puse numai la dispoziţia administratorului Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi pot fi utilizate de către acesta în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2008 privind organizarea şi funcţionarea Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 246 din 28 martie 2008.
(4) Atunci când datele cu caracter personal se colectează, în conformitate cu prevederile alin. (1), în format electronic, utilizatorul transmite furnizorului şi o copie a documentului de identificare valid în vederea verificării corectitudinii acestor date. Copia documentului de identificare valid se şterge sau, după caz, se distruge de către furnizor la împlinirea unui termen de cel mult 30 de zile de la data începerii furnizării serviciului.
(5) În cazul utilizatorilor finali care, la data intrării în vigoare a dispoziţiilor prezentului articol, beneficiază de servicii de comunicaţii electronice furnizate la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, furnizorul colectează datele de identificare ale acestora în termen de cel mult 6 luni de la această dată.
(6) După împlinirea termenului prevăzut la alin. (5), este interzisă furnizarea serviciilor de comunicaţii electronice furnizate la puncte mobile, pentru care plata se face în avans, prin intermediul cartelelor SIM ai căror utilizatori nu au pus la dispoziţia furnizorului datele de identificare pe care acesta are obligaţia să le colecteze în temeiul alin. (1).
(7) În cazul pierderii sau furtului cartelei SIM, în termen de 72 de ore de la data constatării producerii evenimentului, utilizatorul informează furnizorul de servicii de comunicaţii electronice, care are obligaţia de a înceta de îndată furnizarea serviciilor prin intermediul respectivei cartele SIM”.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro