Chiar dacă a evitat să se pronunțe pe cazul specific, pentru că aceasta este rigoarea funcției, Chirițoiu arată de ce e împotriva legii ca firmele să limiteze accesul oamenilor la slujbe. 

”O înțelegere referitoare la angajarea de forță de muncă prezintă aceleași riscuri pentru companii ca și o înțelegere referitoare la vânzarea producției. Angajații sunt tot input-uri sau factori de producție. Astfel de acorduri trebuie însă analizate caz cu caz. De exemplu, autoritățile americane investighează practici similare”,  a spus Bogdan Chirițoiu, după ce Libertatea l-a invitat să comenteze dezvăluirile ziarului despre cartelul din industria auto din România.

Ziarul a publicat mai multe comunicări scrise, care aparțin diverselor companii, din care rezultă că acestea sunt înțelese astfel încât să nu-și ia oameni între ele, ceea ce limitează salariile și oportunitățile, obligându-i, în ultimă instanță, să plece în străinătate dacă vor un loc de muncă mai bine plătit.

”Probabil companiile ar susține că astfel de acorduri țin prețul produsului final mai scăzut, ceea ce le permite să continue să producă in România. De aceea trebuie văzut exact cazul”, a spus Chirițoiu, apăsând pe ideea că ”nu comentez cazul Renault, explicațiile mele au un caracter de principiu general”.

”În plus, legislația muncii permite acordurile pe ramură, prin care sindicatele și patronatele stabilesc salariile într-o anumită ramură industrială”, arată el care ar putea fi forma legală de stabilire a salariilor, nu înțelegerile dintre firme.

 
 

Urmărește-ne pe Google News