Filofteia a excavat 49.000 de metri cubi şi a săpat un tunel de 4,4 kilometri lungime, în vreme ce Varvara a excavat 138.000 de metri cubi și a săpat 4 kilometri.
Filofteia a săpat joi ultimii metri ai magistralei. Aceasta a spart armătura de fibră de sticlă în jurul orei 11.00.
https://content.jwplatform.com/previews/o5N4cC43-LnVs3abX
Armătură de fibră de sticlă
Lucrătorii arată că armătura este de fibră de sticlă deoarece dacă era de fier-beton, aceasta nu ar fi putut spartă de către utilaj, pentru că lucrările trebuiau realizate ”la milimetru”. În fapt, ”cârtița” are după ea un întreg tren de 20 vagoane, care cără materiale. Filofteia are un echipaj care o manevrează, acesta fiind compus în principal din ”pilot”, dar existând și electricieni și alți lucrători care o alimentează cu apă pentru a stropi pereții tunelului. Aceasta este necesară pentru ca forarea să aibă loc mai ușor.
Citește și: EXCLUSIV Minivacanța de Sf. Maria: Prețuri ca la Saint Tropez pe cazare ca la Ciorogârla
Zimții utilajului sunt diamantați, adică au diamant pentru a putea fora, în vreme ce ”cârtița” era legată la o linie de 20.000 de volți pentru alimentarea cu energie.
Pe lângă întreg ”atelajul” compus din ”cârtiță” și cele 20 de vagoane cu materiale, mai circulă prin tunel și o serie de utilaje numit ”multicaruri”, care transportă pământul excavat, au arătat constructorii.
După ce a spart ultimii metri de beton și armătură, muncitorii de pe Filofteia au ieșit între rotoarele utilajului și au spart o șampanie în aplauzele publicului, compus din oficiali Metrorex, constructori și ziariști, pentru a marca finalizarea lucrărilor.
La anul vom circula pe noua magistrală
Bucureștenii vor putea circula pe Magistrala 5, pe linia Drumul Taberei – Eroilor, în a doua jumătate a anului viitor, a declarat Marin Aldea, directorul general al Metrorex, care a adăugat că societatea de stat a demarat procedurile pentru licitația a 13 noi garnituri de metrou, costul total fiind estimat la 90-100 de milioane de euro.
„Marcăm o etapă importantă a acestui proiect, terminarea excavaţiilor, scoaterea scutului, terminarea ultimului tunel. (…) Stadiul la care ne aflăm acum de realizare este de 91-92% în ceea ce priveşte lucrările de structură şi circa 45-46% la lucrările de finisaje. Până la finele anului ne-am propus ca lucrările de structură să le finalizăm, iar finisajele în primul semestru al anului următor. Aşa cum v-am mai spus, ne-am propus ca acest proiect să fie finalizat la sfârşitul semestrului I — începutul semestrului II al anului viitor. Probabil că, în partea a doua a semestrului II, vom circula pe această magistrală”, a afirmat Aldea.
Întârzieri peste întârzieri
Lucrările la Magistrala 5 Drumul Taberei – Eroilor au fost marcate de foarte multe întârzieri, acestea trebuind să fie gata în anul 2016 deoarece erau realizate pe fonduri europene. Lucrările au început oficial în anul 2011, însă în subteran se lucrează activ abia din 2013.
Valoarea totală a lucrărilor este de 3,12 miliarde lei, cu tot cu TVA.
O nouă licitație pentru metrouri
Aldea a mai spus că pe Magistrala 5 vor circula metrouri deja existente în proprietatea Metrorex, dar și că se va derula o licitație pentru achiziția a 13 trenuri noi, valoarea totală a investiției fiind de 90-100 de milioane de euro.
Precedenta licitație organizată de către Metrorex a fost câștigată de către spaniolii de la CAF, care trebuiau să livreze 51 de trenuri pentru 308 milioane de euro.
Licitația a fost demarată în 2014 și câștigată de către CAF în 2015. Numai că concurenții de la Astra Vagoane și Alstom au făcut contestații, iar Direcția Națională Anticorupție (DNA) a anchetat licitația din cauza unor suspiciuni. În urma dosarului făcut de către DNA, licitația a fost suspendată.
Astra Vagoane oferise atunci doar 260 de milioane de euro pentru realizarea celor 51 de trenuri de metrou.
Și așa s-a ajuns la noua licitație anunțată de către oficialii Metrorex, de data aceasta pentru 13 garnituri.
Mai nou, Primăria București dorește transferul Metrorex de la Ministerul Transporturilor la municipalitate.
Puteți vedea imagini LIVE VIDEO 360 transmise de Libertatea.ro aici
Citește și: EXCLUSIV. Povestea bătrânei de 78 de ani care a fost umilită la ușa a 15 azile de stat și particulare. Diagnostic: internare imposibilă!