Reprezentanții unei asociații din Beiuș, Ţara Binşului – Terra Beiusensis, au semnalat pe pagina de Facebook asemănarea dintre modelul realizat de casa de modă Christian Dior și cojorul binşenesc, relatează ebihoreanul.ro.

„Mă plimbam în unul din cele mai mari şi mai luxoase cazinouri din lume, în Singapore, şi bineînţeles magazinul Dior este nelipsit, la fel cum sunt toţi ceilalţi „creatori” de modă prezenţi, de la Versace la Yves Saint Laurent. Dar la Dior ceva m-a lovit greu, pe mine, pruncul din Binş născut pe strada Şcolii şi crescut pe Aleea Moţilor. A fost un suman din colecţia anului acesta 2017 care se vinde în jur la 35.000 de dolari, da, aţi auzit corect, ăsta e preţul. Problema din punctul meu de vedere e că-i copiat cu neruşinare după cojocul nostru binşenesc, 100% în modele şi amplasament”, este mesajul postat pe pagina de Facebook a ONG-ului.

Alături de mesaj, a fost publicată o fotografia creației Dior alături de cojocul din zona Beiușului, care este expus la Muzeul Etnografic al Transilvaniei din Cluj Napoca.

Christian Dior ar fi copiat un cojoc românesc. Și alți designeri celebri s-au inspirat din portul tradițional românesc

Cei care au semnalat „plagiatul” spun că asemănările dintre cele două piese vestimentare sunt izbitoare. Ambele au marginile din blană neagră, acelaşi model floral în partea inferioară şi aceleaşi motive de culoare roşie. Casa de modă Christian Dior a renunțat însă la steagul tricolor de pe umărul vestei de la Beiuș. Același motiv ar fi fost pus de Dior și pe alt suman, arată sursa citată.

„This is Bihor, not Dior” este mesajul publicat pe pagina „La Blouse Roumaine”, care promovează prețuirea portului tradițional românesc în lume. Recent, administratorii aceleiași pagini au determinat-o pe creatoarea de modă Tory Burch să recunoască faptul că a copiat, pentru o creație, elemente dintr-o haină tradițională românească.

De asemenea, „La Blouse Roumaine” cere casei de modă Christian Dior să recunoască public faptul că a copiat modelul tradițional din Bihor. Mesajul a fost distribuit în 12 ore de peste 5.000 de oameni.

Urmărește-ne pe Google News