Reclama care a stârnit revoltă în rândul chinezilor prezenta oo femeie cu origini asiatice care încerca să mănânce pizza şi spaghete cu beţişoare chinezeşti, sub coordonarea unei voci masculine.
De asemenea, pe rețelele de socializare a apărut prezenta o discuţie pe Instagram purtată între un internaut şi unul dintre creatorii mărcii italiene, Stefano Gabbana, în care acesta din urmă folosea emoji reprezentând excremente pentru a trata China drept „ţară de rahat”.
„Premisa cooperării se bazează pe schimbul reciproc, egalitate de condiţii şi respect reciproc şi pe respectul faţă de cultura şi istoria fiecăruia. Nu trebuie atacată patria unei persoane, deoarece patria este mai presus de toate. Anunţăm aici rezilierea contractului cu Dolce & Gabbana”, notează cântăreţul şi actorul Wang Junkai, imagine de mult timp a firmei.
Și actrița Dilireba, care a devenit imaginea mărcii pentru Asia-Pacific în februarie a renunțat la colaborarea cu designerii italieni. „Dilireba, ca cetăţean al Republicii Populare Chineze, este indignată profund de comentariile designerului Dolce & Gabbana care a insultat China. Toate relaţiile cu această marcă s-au încheiat”, se arată într-un comunicat al agenţiei de reprezentare a actriţei.
Stefano Gabbana şi Domenico Dolce, cofondatori ai casei de modă italiene Dolce & Gabbana, au prezentat vineri scuze „chinezilor din întreaga lume”, după publicarea unor reclame publicitare şi a unor comentarii considerate rasiste în China, relatează AFP., citată de Agerpres.
„Vrem să le spunem tuturor chinezilor din întreaga lume, şi sunt mulţi, cât de rău ne pare. Şi luăm aceste scuze şi acest mesaj foarte în serios”, a spus Gabbana, stilist al mărcii, într-un video difuzat vineri pe reţeaua socială chineză Weibo. La rândul său, Dolce reiterează faptul că sunt „întristaţi” şi că au reflectat „mult la controversa” creată. „Familiile noastre ne-au învăţat întotdeauna să respectăm diferenţele culturale şi (…) vă cerem iertare dacă am făcut greşeli în opinia dumneavoastră”, a adăugat el.