„Dragi comunităţi din Mărginimea Sibiului, Oltenia de sub munte, Ţara Făgăraşului, Argeş, sudul şi centrul Transilvaniei şi orice persoană, colecţionar, artizan şi simplu iubitor, iubitoare a cămăşii şi portului specific Mărginimii Sibiului, păstrat inclusiv în zonele unde au migrat oamenii din această regiune, vă rugăm să ne sprijiniţi în noua campanie «Give Credit» (A da recunoaştere) ce are în centrul său utilizarea de către brandul Louis Vuitton a cămăşii de Mărginime în noua colecţie 2024, fără menţionarea originii şi acordul păstrătorilor de zestre culturală”, se precizează în mesajul citat.
Concret, în cadrul campaniei, publicul este rugat să publice imagini cu cămașa populară românească la postarea „La Blouse roumaine”, cu menționarea zonei de origine și o scurtă descriere și să ceară astfel mărcii Louis Vuitton „să scoată piesele din colecţie până la obţinerea acordului din partea comunităţilor, cu creditarea originii”.
La ora redactării acestei știri, postarea are aproape 300 de comentarii, multe dintre ele conținând imagini cu cămăși tradiționale românești și aproximativ 3.500 de distribuiri.
Mesajul a fost trimis şi pe pagina casei de modă, notează News.ro.
Bluza aflată în centrul controversei este prezentată pe site-ul Louis Vuitton ca fiind o creaţie a lui Nicolas Ghesquière.
„Este confecţionată din in, într-o croială amplă, iar mânecile balon şi decolteul sunt accentuate cu inserţii de dantelă contrastantă. Talia şi manşetele sunt elastice pentru a sublinia volumul, în timp ce legăturile largi din piele adaugă dimensiune în partea din faţă”, se precizează în descriere.
Foto: facebook.com/LaBlouseRoumaine