Mijloacele de transport în comun din judeţele Iaşi, Constanţa sau Cluj nu au asigurare CASCO, ci doar asigurarea obligatorie, iar şoferii trebuie să fie cu ochii-n patru pentru a nu lovi maşina, fiindcă sunt buni de plată. Astfel de probleme se regăsesc şi în Capitală. Chiar dacă RATB deţine poliţa CASCO forfetar cu limita maximă de despăgubire per vehicul de 1.000 de lei pentru avarii, respectiv 500 de lei pentru vandalism, conducătorii auto sunt foarte speriaţi, pentru că dacă lovesc autobuzul din vina lor trebuie să bage mâna adânc în buzunar. “Este o ruşine ca un autobuz de aproximativ 200.000 de euro să fie asigurat cu doar 1.000 de lei. Păi, numai un parbriz costă 1.000 de euro. În cazul în care sare o piatră în geam, cine plăteşte? Vă spun eu! Regia ne pune poprire pe salariu. I s-a întâmplat unui coleg”, ne-a spus un şofer RATB, care a dorit să-i protejăm identitatea.
«Electricele» ies pe teren
De astăzi, în Capitală un autobuz electric va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul Cora Pantelimon – Piaţa Operei şi va fi testat timp de două săptămâni, pentru ca autorităţile să vadă modul în care se comportă în condiţiile de trafic. Autobuzul SOR EBN este fabricat în Cehia, are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie energetică de 250 de kilometri. (Delia Chilianu)