Potrivit unui comunicat al Primăriei Bucureşti, decizia juriului a rămas definitivă, după ce lucrarea aleasă, care aparține lui Alexandru Nenciu, a fost expusă public de către organizatori timp de o săptămână, interval în care puteau fi făcute sesizări privind originalitatea acesteia sau similitudinea cu alte logo-uri existente, conform Digi 24.
Înmânarea premiului şi semnarea contractului de cesiune a drepturilor de autor vor avea loc în perioada următoare.
Iniţial, fusese ales câştigător un designer din Timişoara, Narcis Teodor Lupou, însă lucrarea sa a fost descalificată pentru că seamăna cu unul dintre logo-urile oraşului Taipei.
Doar că lucrarea aleasă câștigătoare de Municipalitate a fost descalificată, după doar o zi, pentru că seamănă foarte mult cu logo-ul orașului Taipei.
„Cu ceva timp înainte de a fi deschis concursul, prin februarie, am aflat de pe Internet de concurs. Am fost entuziasmat, pentru că genul acesta de brief (n.r. concept, ce-şi doreşte clientul) nu l-am mai văzut niciodată în România, genul de brief de identitate vizuală a unui oraş, pentru mine a fost o chestie inedită, o provocare şi m-a inspirat foarte mult. Am început procesul de brainstorming (tehnică de gândire creativă – n.r.), de adunare a ideilor încă de atunci aşa, vag, dar consecvent şi către final am restrâns aria inspiraţională, strict axată pe istoria culturală a oraşului şi pe elementele lui definitorii, căci asta am căutat în brainstorming”, s-a apărat, ulterior, Narcis Teodor Lupou.
Designerul precizează că ideea logo-ului pentru Bucureşti a pornit de la culorile naţionale ale României, la care a adăugat verde, pentru turism.
Narcis Teodor Lupou a terminat Facultatea de Arte şi Design în anul 2008 și, de câţiva ani, locuieşte în Germania şi lucrează ca independent în acest domeniu.
El a declarat, pentru Mediafax, că a aflat de concursul organizat de Primăria Capitalei pentru logo în luna februarie.