Conform primelor estimări, în primă fază, linia de mare viteză București – Pitești – Sibiu – Oradea va avea 590 de kilometri și ar putea costa 17 miliarde de euro, transmite ministrul transporturilor Sorin Grindeanu într-un răspuns la o interpelare a deputatului PNL de Cluj Radu Marin Moisin.

Obiectivele principale ale investiției sunt:

  • conectarea României la rețeaua europeană feroviară de mare viteză
  • conectarea, prin calea ferată de mare viteză, a marilor centre urbane din România

Studiul de fezabilitate ar urma să se realizeze în baza unor lucrări de teren specifice (geologice, topografice și de mediu) și să stabilească viteza de circulație a trenurilor: 200 km/h, 250 km/h, 300 km/h sau peste 300 km/h.

Sorin Grindeanu, ministrul transporturilor, mai precizează că este prematur de estimat o dată la care vor fi terminate lucrările pentru linia de mare vitează București – Budapesta. Totul depinde de identificarea și obținerea finanțării, de condițiile de licitație, de rezultatul studiului de fezabilitate și de contractare.

O altă linie de mare vitează era propusă în 2019

O linie de mare viteză Constanţa – Bucureşti – Budapesta – Viena era propusă și în 2019, în programul de guvernare al PNL în domeniul infrastructurii feroviare.

„Restabilirea trilateralei România – Ungaria – Austria la nivelul miniştrilor de transport şi reconfirmarea Declaraţiei comune româno-ungare din 2007 şi a sprijinului austriac pentru stabilirea oportunităţii realizării Proiectului Liniei de mare viteză între Viena – Budapesta – Bucureşti – Constanţa cu ramura Bucureşti – Sofia, ca o prelungire a liniei Paris – Stuttgart – München – Viena şi pentru promovarea acţiunilor stabilite în Memorandumul din 2008 privind efectuarea studiilor de prefezabilitate şi prezentarea proiectului Comisiei Europene pentru a fi inclus în lista de finanţare pentru exerciţiul financiar 2021-2027”, se arăta în programul de guvernare al PNL, scrie economica.net.

Urmărește-ne pe Google News