În anul 2016 numărul de turiști nerezidenți cazați în structurile de cazare turistică colective a fost de peste 2,469 milioane, iar cheltuielile acestora s-au ridicat în total la 5,922 miliarde lei.

„Principalul motiv al sejurului petrecut de turiștii nerezidenți în România, în anul 2016, l-au reprezentat afacerile, participarea la congrese, conferințe, cursuri, târguri și expoziții (57,6% din numărul total de turiști nerezidenți), cheltuielile acestora reprezentând 58,5% din total. Cel de-al doilea motiv al sejurului petrecut de nerezidenți în România l-au reprezentat călătoriile în scop particular (42,4% din numărul total de turiști nerezidenți), dintre acestea evidențiindu-se călătoriile pentru vacanțe (61,4%). Călătoriile în scop particular includ călătoriile pentru vacanțe, cumpărături, evenimente culturale și sportive, vizitarea prietenilor și rudelor, tratament medical, religie, tranzit și alte activități”, se arată în document.

Din totalul cheltuielilor pentru afaceri, ponderea cea mai mare o reprezintă cheltuielile pentru cazare (52,7%), fiind preferată cazarea cu mic dejun inclus (92,3%).

„Cheltuielile turiștilor nerezidenți în restaurante și baruri au fost de 17%, iar cele pentru cumpărături au reprezentat 11,7%. Din totalul cheltuielilor pentru cumpărături, 37,6% au reprezentat cheltuielile pentru cumpărarea alimentelor și băuturilor, urmate de cheltuieli pentru cumpărarea de cadouri și suveniruri 35,6%. Cheltuielile pentru închirierea de autoturisme au avut o pondere de 55,1% din totalul cheltuielilor pentru transport, iar cheltuielile pentru pentru acces în parcuri de distracții, târguri, cazinouri, săli de jocuri mecanice au reprezentat 54% din totalul cheltuielilor pentru recreere”, menționează sursa citată.

Din totalul nerezidenților sosiți în România, 51,7% și-au organizat sejurul prin agenții de turism, iar 30,5% și-au organizat singuri sejurul.

Principalul mijloc de transport utilizat de turiștii nerezidenți pentru a sosi în România a fost avionul (74,9% din numărul total de turiști). Autoturismele proprii au reprezentat 14,3%, urmate de autocare și autobuze cu 9,1%, alte mijloace (tren, ambarcațiuni fluviale, autoturisme închiriate, motociclete etc.) 1,7%.

Citește și: România, promovată ca destinație turistică pe telefoanele mobile, prin aplicația ”Explore RO”

 
 

Urmărește-ne pe Google News