De mai multe zile, presa din România scrie că Gigi Becali vrea să cumpere marca „Arsenie Boca” şi este în negocieri cu deţinătorul legal. Cunoscutul om de afaceri şi patron de fotbal, George Becali, a primit, la mijlocul lunii mai, un email din partea lui Andor Şandor, reprezentantul companiei Additional Worldwide Care Services Ltd., care deţine drepturile de proprietate intelectuală asupra mărcii „Arsenie Boca”. Totodată, a primit şi două telefoane din partea lui Şandor, care dorea să se asigure că Becali a primit emailul şi l-a citit.

Patronul FCSB i-a spus, însă, lui Andor Şandor că nu este interesat să facă asemenea afaceri şi nici să cumpere o marcă ce reprezintă o figură importantă a bisericii româneşti şi pe care nimeni nu poate pune preţ.

„Nu citesc eu, domne, mail-uri de la escroci. Că doar nu mă pot înţelege cu tine, dacă eşti escroc, pe brandul Patriarhiei Române. M-a sunat să îmi ceară emaiul, apoi m-a sunat să îmi spună că, vezi-Doamne, pot să câştig nu-ştiu-cât dacă deţin marca asta. Dar «Arsenie Boca» este marcă notorie şi, în condiţiile astea, nu mai are el ce face cu marca asta a lui. Dar el ce a zis, a văzut că eu ştiu legile astea şi atunci s-a gândit să se împace cu mine, ca să nu mai aibă cu cine să se războiască”, a declarat, pentru Libertatea, Gigi Becali, recunoscând că nici nu a vrut să deschidă oferta primită de la Andor Şandor.

La insistenţele Libertatea, a acceptat să citească propunerea venită din partea Additional Worldwide Care Services Ltd., de a folosi marca „Arsenie Boca”. În timp ce citea, a început să râdă şi să se minuneze, în acelaşi timp, de oferta primită.

„Ia uite ce îmi scrie aici, că cică să îi dau eu 25 de milioane de euro ca să pot folosi marca «Arsenie Boca» timp de 5 ani. Şi că afacerea asta îmi aduce în fiecare an 20 de milioane, iar el mi-o vinde cu o nimica toată, în comparaţie cu cât poate să producă. El ce o fi zis, că s-a întâlnit hoţul cu prostul. Ăsta e mai «dus» decât Talpan (n.r. Florin Talpan, juristul CSA Steaua)”, a mai spus Becali, râzând şi spunând încă o dată că nu are de gând să facă afaceri cu proprietarul mărcii „Arsenie Boca” şi că nu e interesat să cumpere un brand care, oricum, aparţine României şi tuturor românilor.

Oferta pe care a primit-o Gigi Becali este, însă, una mult mai complexă. Omul de afaceri ne-a transmis propunerea primită din partea Additional Worldwide Care Services Ltd. pentru a folosi brand-ul „Arsenie Boca”.

Pentru „doar” 25 de milioane de euro, lui Becali i s-ar da dreptul ca timp de 5 ani să vândă articole religioase cu părintele Arsenie Boca sau sticle de vin a căror etichetă… vorbeşte. Ba mai mult, proprietarul mărcii spune că i-ar aduce lui Gigi Becali un capital electoral de 32% la alegeri, transformându-l în „cea mai puternică entitate politică din România”.

În luna decembrie a anului trecut, comercianții care vând suveniruri cu Arsenie Boca, la mormântul căruia vin la Mănăstirea Prislop mii de oameni anual, au primit notificări din partea unei case de avocatură, în numele unei companii din Marea Britanie, prin care sunt atenționați că nu mai dreptul de a vinde obiecte inscripționate cu numele și imaginea fostului duhovnic. Iar în luna mai a acestui an, Daniel Gheorghe, cel care are, în prezent, drepturi exclusive asupra mărcii, a mers la Mănăstirea Prislop şi de acolo a sunat la poliţie pentru a reclama că se vând articole cu chipul şi numele părintelui. Dar, deţinătorul licenţei pentru marca „Arsenie Boca” a fost amendat de poliţie, pentru că a sunat nejustificat la 112.

Cum a înregistrat Andor Şandor marca „Arsenie Boca Părintele”

La finalul anului trecut s-a aflat că un maghiar a luat brandul „Arsenie Boca”, iar de atunci, comercianţii de la Mănăstirea Prislop au fost ameninţaţi cu plângeri penale dacă mai folosesc marca.

Compania Additional Worldwide Care Services Ltd., cu sediul în Marea Britanie, deţinută de Andor Şandor, a obţinut drepturile de proprietate intelectuală asupra mărcii înregistrate la nivel european „Boca Părintele” și „Arsenie”, în luna decembrie 2016, conform atestatelor cu numărul 015760382 din data de 06.12.2016, nr.015773997 din data 02.12.2016 și asupra imaginii industriale cu nr.003564582-0001 din data de 01.01.2017. Ulterior, comercianţii de obiecte bisericeşti au început să primească notificări şi somaţii prin care li se cerea să scoată de la vânzare toate articolele cu părintele Arsenie Boca. Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei spune că înregistrarea mărcii s-a putut face în străinătate, fiindcă numele „Arsenie Boca” nu are notorietate peste graniţe.

„Acest patrimoniu cu tot ce reprezintă el aparține a priori de jure și de facto exclusiv Bisericii pe care a slujit-o monahul respectiv ca fiu duhovnicesc al sau/ mănăstirii în care a trăit. OSIM România nu ar fi înregistrat așa ceva. Aberația a fost posibilă doar în străinătate, unde evident funcționarii respectivi habar nu au de numele Arsenie Boca. Aceasta a fost și viclenia”, a declarat purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, pentru ziarul Libertatea.


Citește și:

REPORTAJ/ Cartoful timpuriu din Călărași de Dolj a ajuns deja pe mesele europenilor. ”Producția noastră e mai mult decât bio, că băgăm bălegar”

Urmărește-ne pe Google News