Tragicul accident feroviar de saptamana trecuta de la Valea Calugareasca, judetul Prahova, in care o tanara de 17 ani si-a pierdut viata, dupa ce o bucata din calea ferata a trecut prin podeaua unui vagon si i-a strapuns, practic, capul, a ingrozit o tara intreaga. O tara in care mii de oameni folosesc zilnic aceleasi sine de tren pentru a ajunge la locul de munca sau pentru a merge in vacanta.

Evenimentul readuce in atentie si alte momente dramatice petrecute de-a lungul istoriei pe caile ferate romanesti. Libertatea va prezinta azi cateva dintre cele mai grave accidente de tren din Romania, care s-au soldat cu zeci de morti si raniti. Fara indoiala, multi dintre ceferistii care au lucrat si in perioada comunista nu pot uita imaginea davastatoare a accidentului produs in noaptea de 7 octombrie 1968, atunci cand doua trenuri s-au izbit frontal intre statiile Bucerdea si Craciunel, judetul Alba. Bilantul victimelor de atunci: 22 de morti. Acesta a fost cel mai grav accident feroviar produs vreodata in Romania.

Cluj – 2006

Doua trenuri, unul de marfa si altul de calatori, s-au tamponat pe 12 decembrie 2006 in Halta Baciu din judetul Cluj. Accidentul s-a soldat cu ranirea grava a doua persoane. Desi impactul a fost foarte puternic, ambele trenuri circuland cu viteza mare, nici o persoana nu a decedat, din fericire!

Timis – 2006

Utimele doua vagoane-cisterna ale unui marfar plin cu titei s-au rasturnat pe data de 8 decembrie 2004 in gara din localitatea Biled, judetul Timis. Accidentul nu s-a soldat cu victime, insa specialistii spun ca evenimentul se afla pe lista celor mai grave din istoria cailor ferate romanesti.

Alba – 1968

Cel mai grav accident feroviar din Romania a avut loc acum 40 de ani si s-a soldat cu 22 de morti si circa 100 de raniti. In noaptea de 7 octombrie 1968, personalul 3340 se afla garat in statia Bucerdea, judetul Alba. Trenul astepta trecerea acceleratului 340, care venea din sens opus, de la Blaj. Impiegatul de miscare din statia Bucerdea a uitat insa sa-i transmita mecanicului aflat in personal graficul de mers. Cele doua trenuri au primit acceptul de a circula pe aceeasi linie. Neglijenta a fost devastatoare, impactul celor doua garnituri fiind inevitabil.

Valea Calugareasca – 2008

Sambata, 10 mai 2008. Acceleratul Bucuresti-Iasi a deraiat din cauza defectiunii unui macaz din imediata apropiere a statiei Valea Calugareasca. Trenul mergea cu 70 de km/h si, din nefericire, in momentul deraierii o bucata de sina a spart practic podeaua primului vagon, patrunzand in interior. O fata a murit lovita in zona capului de bucata de otel.

Tanara, Cosmina Dimofte, avea doar 17 ani si a lasat in urma o sora si doi parinti distrusi de durere. Din primele cercetari a rezultat ca acel macaz era intredeschis in momentul trecerii acceleratului. Acesta este cel mai grav accident feroviar petrecut in ultimii 13 ani in Romania, soldat cu un  mort si 10 raniti.

Agigea – 1989

Accidentul feroviar cel mai grav petrecut dupa 1989 a avut loc la Ecluza Agigea, judetul Constanta, in toamna anului 1995. Din cauza cetii, mecanicul unui automotor (n.r. – vehicul de cale ferata cu motor propriu) nu a vazut semnalul rosu si a intrat in coliziune cu un alt automotor, care stationa pe aceeasi linie. Trei dintre muncitorii care se aflau in automotoare au murit, iar alti 23 au fost raniti grav.

 
 

Urmărește-ne pe Google News