„Noi acolo avem 6 trenuri. Am alocat 10 trenuri din cele 82 câte avem noi în cadrul Metrorex, practic odată cu intrarea celor 6 trenuri pe magistrala M5, vor circula în fiecare zi 60 de trenuri. Timpii de aşteptare în acest moment sunt undeva la 6 minute”, a spus Lucian Bode la TVR, conform Agerpres.
Ministrul Transporturilor a precizat că, la capacitate maximă de funcţionare, sistemul de metrou de pe magistrala Drumul Taberei poate transporta 50.000 de călători pe sens pe oră.
„Capacitatea proiectată pentru a putea fi transportaţi călătorii pe cei 7 kilometri pe această magistrală este de 50.000 de călători pe oră pe sens. Înainte de pandemie aveam 600-700.000 de călători cu metroul pe zi în Bucureşti. Acum avem în jur de 300.000, s-au redus foarte mult, vedem ce se întâmplă în pandemie”, a mai spus Lucian Bode.
Metroul din Drumul Taberei, inaugurat după 9 ani de lucrări
La 9 ani de când au început lucrările, Magistrala 5 de metrou din Drumul Taberei, secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, a fost pusă în funcțiune astăzi, 15 septembrie 2020, în prezența președintelui Klaus Iohannis, a premierului Ludovic Orban și a ministrului transporturilor, Lucian Bode. Inaugurarea a avut loc la stația de metrou Eroilor 2.
Secțiunea Râul Doamnei – Eroilor, inclusiv stația și depoul Valea Ialomiței, a fost finanțată din fonduri externe nerambursabile în proporție de 85% și de la bugetul de stat în proporție de 15%.
16 miniștri ai transporturilor s-au perindat în funcție, din momentul debutului lucrărilor la linia de metrou M5 din București, Răzvan Cuc având două mandate: Anca Boagiu, Alexandru Nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Victor Ponta (interimar), Ramona Mănescu, Dan Șova, Ioan Rus, Iulian Matache, Marian Costescu, Sorin Bușe, Răzvan Cuc, Felix Stroe, Lucian Șova, Rovana Plumb (interimar), Răzvan Cuc și Lucian Bode.
Istoricul construcției Magistralei 5 de metrou din cartierul Drumul Taberei
Construcția Magistralei 5 de metrou din București a avut o istorie tumultuoasă. Începute în 2011, când fostul director Metrorex, Gheorghe Udrişte, spunea că ”în 2015, ar trebui să dăm în folosinţă tronsonul Drumul Taberei-Eroilor”, lucrările la metroul din Drumul Taberei s-au oprit doi ani mai târziu, din cauză că, în bugetul pe anul 2013, fondurile alocate Magistralei 5 au fost drastic tăiate.
Prin urmare, panourile prin care bucureștenii din Drumul Taberei erau anunțați că “Peste trei ani aici va fi noua ta stație de metrou” au rămas fără obiect.
După ani de tergiversări, cu descinderi ale DNA la Metrorex în 2015, cu licitații anulate, cu termene de finalizare încălcate, pe 28 mai 2020, oficialii Metrorex au anunțat că Magistrala 5 va fi gata “până la sfârșitul verii”.
Nici acest termen nu a putut fi respectat, motivul fiind o serie de probleme apărute la o centrală de ventilație și la o stație de pompare a apei.
Traseu metrou Drumul Taberei. Linia 5 are 10 stații și 7 kilometri lungime
Magistrala 5 de metrou, secţiunea Râul Doamnei – Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, are aproximativ 7 kilometri lungime.
este valoarea totală a proiectului de metrou M5 din Drumul Taberei.
10 staţii de metrou şi un depou fac parte din Magistrala 5: Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro