Deși premierul Viorica Dăncilă promitea că în 2018 vor fi gata 60 de kilometri de autostradă, iar până la finele lui 2020 se vor construi alți 290 de kilometri, în total fiind vorba despre 350 de kilometri de autostradă,  CNAIR S.A. estimează că până în anul 2020 vor fi finalizați 253,42 km de autostradă și 8,4 km de drum de legătură, în plus față de cei deja aflați în exploatare.

Costul autostrăzii Ploiești – Brașov se ridică la două miliarde de euro, sumă obținută în Parteneriat Public Privat (PPP) pe 30 de ani.  În această sumă nu sunt incluse însă și plățile de disponibilitate, ci doar finanțarea construcției și întreținerea autostrăzii, potrivit Economica.net.

Taxa de acces pe autostrada Ploiești – Brașov ar fi  de aproximativ 1,5-1,75 euro pe osie la la 100 km, adică 3 – 3,5 euro pe 100 km.

Autostrada A3 este o autostradă în construcție, ce pornește de la București spre nord, urmând să traverseze Munții Carpați prin Valea Prahovei, să străbată Podișul Transilvaniei pe direcția SE-NV, și să ajungă, prin nordul Carpaților Occidentali, la punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Borș. Autostrada va lega orașele București, Ploiești, Brașov, Făgăraș, Sighișoara, Târgu Mureș, Turda, Cluj-Napoca, Zalău și Oradea.


REPORTAJ / Drezina polițiștilor de frontieră ”taie” muntele la granița cu Ucraina. Calea ferată forestieră are aproape o sută de ani și este unică în Europa


 

 
 

Urmărește-ne pe Google News