„Am văzut că programul de guvernare a rămas în majoritate neschimbat față de cel la care am lucrat cu echipa USR. Într-o proporție covârșitoare este copiat. La nivel de plan, de document, asta e bine. Ce rămâne de văzut este cum va fi implementat. Planuri pe hârtie am mai văzut, important e cum devin realitate. Experiența anterioară a miniștrilor PSD nu e una încurajatoare”, a declarat Cătălin Drulă, pentru Libertatea.
Drulă, care este deputat și vicepreședinte al USR, spune că semnalul va fi dat de numirile în companiile din subordinea Ministerului Transporturilor.
Pe termen scurt ne vom da seama, pentru că urmează un semnal important: ce oameni vor veni în companiile din subordine. La audierea din Parlament, Sorin Grindeanu (ministrul propus al transporturilor – n.r.) a spus că va aplica prevederile OUG 109. La toate companiile din subordinea ministerului am demarat concursuri „pe bune”. Rămâne de văzut dacă ele vor continua sau nu.
Cătălin Drulă:
Ce proiecte apar în programul de guvernare
Programul de guvernare pe partea de transporturi include mai multe proiecte propuse deja prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
În program, cele trei partide susțin alocarea, în medie, a 2% din Produsul Intern Brut (PIB) pe an până în 2030 pentru transporturi.
Documentul prezintă și o serie de investiții ce vor fi realizate sau demarate:
- trenuri metropolitane la București, Cluj și Timișoara
- extinderea metroului în București și crearea metroului la Cluj
- continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania și Autostrada Sibiu-Pitești, Autostrada Sebeș-Turda, Autostrada Lugoj-Deva, centura Capitalei, drumul expres Craiova-Pitești, podul peste Dunăre de la Brăila
- demararea de noi șantiere: Autostrada Târgu-Mureș-Iași-Ungheni, Autostrada Ploiești-Siret, Autostrada Brașov-Bacău, Autostrada Sibiu-Brașov, Autostrada Timișoara-Moravița, Autostrada Târgu-Mureș-Brașov, licitarea lucrărilor pentru autostrada Ploiești-Brașov
- realizarea de centuri și variante ocolitoare în Cluj, Sighișoara, Vaslui, Sfântu Gheorghe, Pitești Vest, Timișoara Vest, Râmnicu Vâlcea, Piatra Neamț, Iași, Târgu Jiu, Bistrița, Aleșd, Fălticeni, Vatra Dornei, Câmpulung Moldovenesc
- realizarea unei platforme digitale la Ministerul Transporturilor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru monitorizarea șantierelor
- dezvoltarea infrastructurii de transport feroviar bazate pe hidrogen prin proiecte-pilot
- personalul de tren va avea terminale mobile de taxare astfel încât să se renunțe chitanțier și pix
- reabilitarea liniilor de cale ferată Simeria-Sighișoara, frontieră-Curtici-Simeria, Brașov-Sighișoara, București-Giurgiu
- modernizarea porturilor maritime și fluviale (Constanța, Galați, Giurgiu, Corabia, Calafat, Drobeta, Oltenița etc.) și conectarea porturilor fluviale la infrastructura rutieră și feroviară.