Potrivit sursei citate, investițiile se pot face prin Planul Național de Reziliență și de Redresare (PNRR), obiectivul fiind eliminarea celor peste 500 de restricții de viteză existente acum pe calea ferată.
Conform ministrului, România a investit până acum în proiecte de anvergură, care presupun sume mari și mulți ani de implementare, în timp ce restul rețelei s-a degradat.
„Spre exemplu, acum între Deva și Arad este un proiect de două miliarde de euro. Între București și Constanța am avut în lucru 10 ani acest coridor și am investit un miliard de euro. Concentrarea pe un singur coridor a lăsat restul rețelei să se degradeze, fie că vorbim de magistrala București-Craiova, fie de București-Suceava. Alocările au fost insuficiente de la an la an”, a spus Drulă.
Restricțiile de viteză cresc de la an la an
Ministrul transporturilor crede că este nevoie de o „reformă” în acest domeniu, pentru reînnoirea magistralelor și eliminarea restricțiilor de viteză.
Numărul de restricții de viteză crește de la an la an, din cauză că nu sunt bani de reparații.
În consecință, ar trebui făcute investiții în schimbarea de șine, de traverse, de subinfractructură, piatră spartă și altele.
„Asta ne permite să readucem călătorii pe calea ferată, în momentul în care timpii scad și nu mai faci 10 ore de la București la Timișoara, de exemplu, și să ne gândim în perspectivă pentru următorul deceniu la extinderi. Mă refer la 2030-2040 poate în zona de tren de mare viteză – high speed rail – care este peste 230 km/oră”, a mai spus ministrul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro