Cătălin Drulă precizează că cheltuielile sariale de la Metrorex au crescut în ultimii ani de la 300 de miioane la 900 de milioane de lei.
Am vorbit cu unii angajați. În an de pandemie nu se aștepta nimeni să aibă această creștere. Această creștere poate fi eventual acordată eșalonat. Mai există varianta reducerii de personal, sau compania, varianta cea mai neplăcută, va intra în insolvență. Nu cred că-și dorește nimeni asta, dar este o variantă.
Cătălin Drulă:
Metrorex a anunțat că acțiunea de protest din 26 martie a provocat daune de peste 2,8 milioane de lei. Sindicaliștii au susținut că protestul nu a avut legătură cu spațiile, ci cer să nu le fie scăzute salariile și să se facă angajări.
„Domnul Rădoi este în spatele a ceea ce se întâmplă la metrou, nu de azi, de ieri, ci de vreo 20 de ani. Lucrurile sunt de natură penală, oamenii sunt versați. Ei știu că nu pot face grevă, pentru că nu le permite legea pe timpul stării de alertă. Conflictul social are niște reguli. Oprirea voluntară a lucrului are niște reguli. Trebuia să meargă o parte din trenuri, trebuia notificată, e un întreg cadru legislativ”, a declarat Cătălin Drulă.
Au venit oameni care nu erau în tură. Fără revendicări în prealabil, care nici nu au apărut. Oamenii ăștia se uită la Rădoi cu teamă. De ce? Pentru că el a fost mai tare decât miniștrii, decât prim-miniștrii. E normal atunci să se întrebe unde este autoritatea statului. De asta este important să nu negociem legea. Nu s-a redus salariul, nu a fost nimeni indisponibilizat, nu este un conflict de muncă, ci unul de tip „cartel”, pentru că ne-am atins de imperiul subteran al lui Rădoi, de acele spații comerciale.
Cătălin Drulă:
„Eu și conducerea Metrorex suntem obligați să acționăm pentru a apăra interesul public și al companiei, nu interese private. E un șantaj. E un obiect de ordine publică. „Ori faceți ca noi și ne lăsați imperiul subteran din care ne tragem bani, ori oprim transportul”. Sub șantajul ăsta au stat mulți miniștrii ai Transporturilor”, a mai spus Drulă.