Cătălin Drulă susţine că situaţia Metrorex, compania care gestionează metroul bucureştean, este foarte dificilă, iar veniturile proprii mai acoperă doar 30% din cheltuieli.
„Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puțin de 30%. Diferența este acoperită prin subvenție de la bugetul național, prin Ministerul Transporturilor”, scrie Cătălin Drulă pe pagina de Facebook.
În 2016, această subvenție era de 297 de milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la 683. Pentru 2021, suma cerută de Metrorex este de 1.040 mil. (1,04 MILIARDE!) lei. O sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, și care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea națională, în afara investițiilor din fonduri europene).
Cătălin Drulă:
Ministrul transporturilor susţine că s-a ajuns în situaţia aceasta din cauza „cheltuielilor salariale care au crescut enorm”.
În condițiile în care anul trecut traficul de călători s-a prăbușit din cauza pandemiei, ducând la o scădere a veniturilor cu 126 de milioane lei, în luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o creștere de 18% (!!!) a salariilor. Dacă în 2016 cheltuielile cu personalul la Metrorex erau aproximativ 333 de milioane lei, în 2020 acestea au ajuns la 627 de milioane lei, iar pentru 2021 sunt previzionate să crească până la 876 de milioane lei. Adică aproape triplu!
Cătălin Drulă:
„Am semnat astăzi mandatul Corpului de Control pentru a investiga această renegociere a contractului colectiv de muncă”, a scris Cătălin Drulă.
„Bugetul nu este un sac fără fund. Creșterile salariale, pe seama bugetului de stat, fără fundament în creșteri de venituri sau eficiență, nu sunt acceptabile. După cum nu este corect ca România întreagă, care suferă de lipsă de investiții în infrastructură pe tot teritoriul ei, să le plătească an de an”, mai scris ministrul.
Ați sesizat o eroare într-un articol din Libertatea? Ne puteți scrie pe adresa de email eroare@libertatea.ro