Datele analizate de sursa citată arată că profitul net cumulat a fost de 10.196.882 euro, cu o rată a profitului de 6,4% din rulajul de aproape 160 de milioane de euro. În 2022, rata profitului a fost de 9,4%. Profitul net cumulat din 2023 este mai mic cu 29,4% față de anul anterior, adaugă sursa citată.

Totuşi, piața de marketing digital din România depășește 170 de milioane de euro dacă s-ar lua în calcul şi agențiile deținute de grupul Publicis România, care nu sunt incluse în clasament, pentru că sunt divizii fără personalitate juridică.

Numărul angajaților celor 87 de companii a fost de 1.723 în 2023, în creştere cu 34 de persoane faţă de anul precedent, conform datelor de bilanț depuse la Ministerul Finanțelor Publice.

Compania ZITEC a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri, 29,1 milioane de euro, în creștere cu 16,6% față de 2022, și un profit net de 1,13 milioane de euro, al doilea cel mai mare de pe piața marketingului digital. Cel mai mare profit net a fost raportat de agenția Hogarth Worldwide: 1,4 milioane de euro.

Primele 10 agenții din clasament dețin o cotă de piață de 55% din cifra totală de afaceri de 159,6 milioane de euro.

  • ZITEC – 29.186.770 euro, cifră de afaceri
  • Hogarth Worldwide – 14.371.315 euro, cifră de afaceri
  • 2Performant Network SA – 9.384.848 euro, cifră de afaceri
  • MRM Parteneri – 7.538.408 euro, cifră de afaceri
  • Centrade Integrated – 6.639.464 euro, cifră de afaceri
  • Prometheus Programmatic Agency – 5.190.637 euro, cifră de afaceri
  • Data Revolt – 4.656.364 euro, cifră de afaceri
  • Stefanini Infinit – 4.002.700 euro, cifră de afaceri
  • DWF – Genuine SEO Agency – 3.913.407 euro, cifră de afaceri
  • Tribal Worldwide Digital – 3.164.834 euro, cifră de afaceri

Cifrele rezultate sunt calculate la cursul mediu al BNR de 4,94 lei/euro din 2023 în urma bilanţurilor publicate pe Ministerul Finanţelor.

Articolul integral, pe Forbes.ro

Urmărește-ne pe Google News