Românii au prins curaj şi au deschis portofelele, intrând mai des prin hiper şi supermarketuri – coşul de cumpărături pentru produsele FMCG (bunuri de larg consum) a crescut cu 2% în 2014 faţă de 2013, arată un studiu recent. O vizită medie la magazin are valoare de 25 de lei, potrivit aceloraşi date, iar 70% din bugetul anual se duce în principal pe mâncare – alimente proaspete (fructe, legume, lactate, carne, panificaţie), dar şi produse alimentare cu termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, făină, mălai). Statisticile oficiale spun că atunci când se aprovizionează, pentru o lună întreagă, fiecare român pune în coş, printre altele, cel puţin trei kilograme de carne, patru litri de lapte, vreo şapte ouă, cam 33 de pâini de 1 leu şi mai bine de patru kilograme de legume, pe care plăteşte, în medie, 200 de lei. Cel puţin tot atât cheltuiesc românii şi pe băuturi, plus produse de îngrijire a casei.
Peste 90% din bugetul de cumpărături al românilor (mai ales din oraşe) a ajuns să meargă către marile lanţuri de magazine. Înainte de criză, comerţul modern (cash&carry, hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de tip discount) număra 570 de magazine. Astăzi, cifra aproape s-a triplat.